Thursday, April 2, 2009

Perjalanan jauh.

Baru sekarang lah aku dapat update blog ni. Sangat sibuk okay !

Fuhhh. Penat seh panjat tangga kat Batu Cave tu !

Buat pertama kalinya aku pergi melawat kuil kat Batu Cave tu. Alaaa, tempat kaum India sambut Thaipusam besar-besaran tu la. Sebenarnya dah lama aku nak pergi tapi, taakkk sampai-sampai. Heehee. Akhirnya, sampai jugak aku.


Alang-alang dah ada kat Batu Cave kan ? Kat sana aku tengok ramai mat saleh yang datang. Mat arab pun ada jugak. Mat Melayu pun ada, tu haa budak kelas aku dua orang. Elok je bertenggek kat depan pintu gerbang tangga tu.


Gayat tu bila nak turun. Huhu. Sepanjang perjalanan turun tu aku pandang kaki je. Takut terjatuh. :p

Masa kat kuil ni adalah masa matahari tengah tegak atas kepala. Bayangkan lah betapa hangat dan teriknya keadaan masa tu. Pehh, panas tak hengat lah ! Lagi aku pakai baju hitam dan 2 lapis.

Aku pun dengan main-mainnya ajak pergi air terjun. Haha. Mahathir pulak dengan semangatnya 'Jom !' Aku pun apa lagi, dah ada orang nak pergi, aku ia kan je lah. Tapi last-last kitorang naik ke Genting. Best woo. Udara nyaman je, sejuk pulak tu. Aku bukak tingkap kereta je nak rasa kedinginan angin tu.

Nak dijadikan cerita, tengah gunung tu boleh pulak kereta tu naik temperature. Huhu. Tersadailah kitorang kat tepi jalan tu. Lebih kurang dalam 2 jam jugak lah. Memang menarik betul. Masa nak naik tu, aku dengan Hidayah ada cakap macam tak percaya je kitorang nak pergi Genting. Lawak betul lah kalau aku fikir balik. Tapi, walaupun tersadai kitorang tetap sempat sampai kelas Patologi malam tu pukul 8. Heehee. Kenangan manis betul !

Ok lah. Korang tengok je lah gambar-gambar ni. Perlukan penjelasan yang lebih ? Ruang chatbox ada kat belah kanan tu.




Mata aimashou !

No comments: