Saturday, April 25, 2009

Entri Akademi Fantasia aku.

Aku sangat gembira malam ni sampai aku nak masukkan entri kedua untuk hari ni. Wheeee~

Berbaloi lah aku tak study untuk tengok AF. Kahkahkahkah.

YA, AKU TENGOK AKADEMI FANTASIA MUSIM KE-7.

DAN, YA, AKU JUGA TENGOK DIARI AKADEMI FANTASIA MUSIM KE-7.

Kalau korang tak boleh terima, lantak kau lah. Aku tak kisah pun. Yang penting aku tak kacau hidup korang. Ada betul ?

(Ayat tu aku tujukan untuk yang suka kutuk mereka yang tengok AF. Sekian terima kasih )

Tujuan utama aku untuk review sikit persembahan pelajar-pelajar AF tu, terutamanya Hafiz dan Aril. Aku memang tak ada kelayakan dalam bidang seni ni. Apa yang aku tulis ni hanyalah dari pandangan seorang manusia yang gemarkan hiburan (tapi takde sampai tahap melampau okayyy..).

Malam ni mereka punya persembahan memang the BOOOOOMMBBBBBBB !!! Aku yang dah berjanji pada diri sendiri untuk tak mengAFUNDI telah mungkir janji. Gahh, lantak lah. Dan dari aku tak minat pada Aril boleh jadi aku minat dia malam ni. Sebab persembahan dia memang terbaikk ! Malam ni aku rasa pelajar-pelajar lelaki yang meletopppp tebabom pom pom pom ! Hafiz, Aril dan Yazid. Akim tu 50-50 je lah. Tak berapa meletop sangat. Tapi menarik juga.

Aku tulis yang aku suka je lah ye. Kita start dengan Aril lah, sebab dia pelajar pertama yang buat persembahan.

Aril :
Seperti yang aku telah nyatakan di atas. Memang terbaik lah. Seksi pun ada. Hahaha. Sesuai lah dengan tajuk lagu dia, Panas. Ada ala-ala dangdut sikit kalau dengar lagu asal. Tapi bila Aril nyanyi tak dengar pula dangdut tu. Memang syiokkk woo tengok persembahan dia. Pandai dia berkomunikasi dengan penari-penari and penonton. Untukmu Aril, 10 bintang ku berikan.

Hafiz :
Dalam diari untuk minggu ke-7 ni memang banyak fokus kat Hafiz sebab minggu ni dia dapat lagu yang memerlukan Hafiz untuk rap. Jadi, dia banyak 'down' dan memang nampak lah kesukaran dia untuk menghafal lirik. ( Pehh, aku dah macam pengikut setia pula... ) TETAPI, persembahan dia malam tadi, macam Aril juga, TERBAIKKKKKKK ! Ok lah. Ada lah sikit tergelincir tapi tak ada lah nampak ketara sangat. Dengan gaya, bahasa tubuh dia memang aku bagi 2 ibu jari atas ( two thumbs up, dalam bahasa Inggerisnya ). Sebelum dia mula nyanyi aku memang dah seram sejuk je. Takut lah dia terlupa lirik lepas tu tak tau nak buat apa untuk coverline. Dah tu pula, ASTRO duk panggil Najwa nyanyi sama atas pentas. Najwa tu penyanyi asal lagu ni, sekali dengan Malique. Nasib lah dia pandai nak berinteraksi dengan Najwa. Apa-apa pun aku bagi 10 bintang kat Hafiz !

Yazid :
Dalam konsert-konsert sebelum ni, Yazid memang gagal lah dalam bab-bab tunjukkan emosi masa buat persembahan. Aku yang minat kat dia pun boleh jadi bosan bila tengok persembahan dia. Dengan muka selamba dia, suara pun ala kadar je keluar emosi. Tapi, malam tadi persembahan dia lain daripada yang lain. Tak keterlaluan kalau aku cakap persembahan dia yang paling TERBAIK dari segala segi. Kau bayangkan M.Nasir buat persembahan macam mana. Haa, lebih kurang macam tu lah persembahan Yazid. Dia berada dalam dunia dia sendiri malam tadi. Gerak-geri dan bahasa tubuh dia betul-betul menampakkan yang dia menghayati lagu tu secara total. Walaupun bila kita tengok dia bergerak macam pelik je, tapi cara dia bergerak tu betul-betul menarik. Untuk Yazid aku bagi 15 bintang !

Ok. Aku dah kehabisan bintang. Baik aku pergi kumpul bintang balik untuk konsert minggu depan.

Oh, sebelum aku pergi tidur, doakan kejayaan aku menjawab soalan Jepun esok petang.



Mata aimashou !

Edit

TIDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK !!!

Baru aku mula minat masa ni lah dia diundi keluar ! Argghhhhh tidak dan tidak dan tidak ! Konsert kali ni Aril keluar ! Adoi. Aku dah cuba untuk naikkan dia punya peratus.

Aku sedih balik. :((

Tak patut dia keluar minggu ni. Aishah patut keluar !!

No comments: