Saturday, April 25, 2009

Nihongo benkyou shimasu !

Hajimemashite. Watashi wa Azurina desu. Douzo yoroshiku.

Ashita wa Nihongo no tesuto desu. Shichijihan kara goji made benkyou shimashita. Taihen ne ! Mainichi toshokan ek ikimasu.

Ni terjemahannya...

Hello. I am Azlina. Nice to meet you. Tomorrow I have Japanese test. I did my revision from 7.30 am until 5 pm. Exhausting right ? Everyday I went to library.

Aaaaaahhhhhh. Penat aku perah otak untuk keluarkan beberapa ayat tu. Takat tu je yang aku boleh buat. Heehee. Tak berapa pandai lagi lah beb. Baru habis Japanese I. Kita tunggu lepas aku belajar Japanese II. Mesti aku mahiiiiiiirrrrrrrr berbahasa Jepun. :D :D :D

Hahaha. Lawak betul bila aku baca balik. Memang bahasa buku lah. Aku belum sampai tahap intermediate lagi, Baru je beginner. Harap-harap universiti nanti buat lah Japanese II. Boleh aku memahirkan lagi bahasa Jepun aku. * peace *

Korang tengok lah nanti lepas Japanese II, mesti aku tulis Jepun semua. Biar korang tak faham. Terkapai-kapai korang nak baca entri aku. Kahkahkahkah. Kejam sungguh. Takde lah. Gurau je. Aku ni seorang yang boleh tahan juga lah baik hati. (o_o) Aku buat macam tu karang takde sesiapa nak baca pula blog aku ni. Kan dah jadi tak best.

Aku takde idea nak tulis ni. Tapi aku rasa best pula membebel tak tentu pasal dalam blog ni. Korang pun mesti rasa best baca kan ? Aku tau. :p Harap takde lah korang rasa menyampah tahap gaban bila baca eh. Malu je aku syok sorang-sorang.

Hari ni aku dan keluarga aku dah ditinggalkan oleh Mak. Huwaaaaaaaaa. Aku sangat tertekan dan sedih !













Relax lah beb. Mak aku balik JB hujung minggu ni je. Dengan ditemani Ida. Yang tertekan, perut aku je. Kelaparan yang amat. Hahaha. Abah malas nak pergi beli makanan. Aku malas nak masak. Takde benda pun yang boleh dimasak melainkan air. Apa lagi ? Aku terus mengorder Mekdi. Aku makan Mekdi saja untuk sarapan dan makan tengahari. Malam nanti tak tau lah makan apa. Makan hati jeeeee....

Nenek aku sakit. Mak aku nak jaga mak dia bila saat-saat mak dia sakit. Macam aku jaga Mak bila dia sakit. Cheeeewaaah, sempat lagi aku nak menyelit puji diri sendiri. Hmm, aku takut kalau akan berlaku sesuatu dalam masa terdekat ni. :(

Mari sama-sama kita doakan kesihatan nenek aku kembali semula. Amin yarabbal alamin.

Aku nak pergi sambung benkyou shimasu !

Ganbatte ! Ganbatte ! Hiyaaa, hiyaaa !


Mata aimashou !


No comments: