Thursday, April 9, 2009

SURPRISSEEEEEEEEE !!!

Haaa, inilah surprisenya ! Heehee.

Ok. Mari aku kenalkan dulu mangsa-mangsa kami. Hidayah dan Suganiya, dua-dua sambut hari lahir dalam bulan April. Hidayah 7hb, Suga 12hb.

Planning awal nak celebrate pada 13hb, tapi sebab hari tu kene pergi ambil t-shirt jadi terpaksalah diawalkan. Decide pun last minute, kira 2 hari sebelum 9hb lah, hari Selasa lah. Isnin birthday Hidayah, tak ada sesiapa pun yang wish dia. Melainkan Syue dan Jana lah, dah kata duduk serumah. Takkan tak wish kot. Hafiq pun wish juga. Ntah apa pasal pun tak tau. Suga wish Hidayah sebab dia tak tau yang patutnya tak boleh wish.

Hari Selasa tu kami banyak berbincang pasal party tu. Dan agak susah juga lah sebab Hidayah ni jenis yang suka ambil tahu and bertanya. Jadi, bila dia datang dekat dengan tempat perbincangan kitorang terus senyap dan pergi jauh sikit daripada dia.

'Apa ni bisik-bisik ramai-ramai ?! Aku datang semua lari !'

Heehee. Kami pun terpaksalah coverline sikit. Muka dia pun dah lain macam je. Bila dia cerita pasal birthday dia, semua buat tak tau je. Bila nak balik tu nampak sikit lah muka tak puas hati dia. Tapi nak buat macam mana kan. Terpaksalah Hidayah. Gomen nasai. :D :D

9hb=Khamis.

Kami ada kuiz Biochem pada sebelah pagi. Punyalah sibuk aku plan party ni dengan yang lain sampai aku tak tumpukan sepenuh perhatian pada kuiz ni. Heehee. Tapi takpe, sebab masa kuiz tu lecturer tak duduk dalam kelas, jadi adalah antara kami yang berbincang diam-diam. :p

Masa tengah tunggu habis masa kuiz tu aku nampak kereta Kak Tini. Aku terus hantar kertas jawapan dan keluar dari lab. Kak Tini dan Hafiq ditugaskan untuk ambil kek dari kedai. Lepas aku keluar, seorang-seorang budak kelas keluar juga. Nasib baik Hidayah dan Suga antara yang keluar lambat. Dapatlah budak-budak yang lain menyelinap pergi BK8 (tempat berlangsung). So bila mereka keluar, aku dan Rita mula menjalankan tugas. Tugas kitorang untuk pastikan mereka tak berada dekat dengan BK8. Kami bergerak ke library. Alasan = main Vocab. Heehee.

Tengah-tengah main tu Hafiq dengan Syue banyak kali pula call aku. Sampai Hidayah dah sibuk tanya semua. Terpaksalah aku menipu cakap adik aku call. Heehee. Bila Hafiq dah hantar SMS cakap semua dah sedia, aku mulakan tugas aku untuk bawa mereka ke BK8. Dengan penuh memaksa, aku hentikan game Vocab tu dan ajak mereka pergi makan. Kata aku, dah lapar sangat dari pagi tak makan. Huhu. Nasib baik Rita dapat tangkap cepat dan sokong aku.

'Dari pagi tadi you cakap lapar, kesian you.'

'Tapi nanti kita pergi BK8 dulu ehh, aku nak jumpa Farid ambil duit t-shirt', kata aku.

Aku buka pintu BK8. Dalam gelap-gelita. Lepas tu ada pula bunyi belon meletup.


Happy birthday to you,
Happy birthday to you,
Happy birthday to Hidayah and Suga,
Happy birthday to youuuuu !'


Masa menyanyi lagu tu muka Hidayah dan Suga dah lain macam. Heehee. Hidayah lagi lah, terus berdiri tepi pintu, menyorok. Aku kene tarik dia baru dia masuk. Suga dah buat muka blur. Haha. Memang priceless lah dapat tengok muka terkejut diorang.

Inilah kek yang dibeli dari Secret Recipe, Chocolate Strawberry. Kureng sikit lah pada aku. :p

Tiup lilin dalam gelap tuuu. Heeheee...

Lepas potong kek, apa lagi ? Makan lah. Heehee. Jaegan dengan Mahathir pula sibuk pecahkan belon-belon yang ada. Lagi-lagi Jaegan. Sampai semua marah dia. Haha. Padan muka you Jaegan. Orang cakap sekali bukan nak dengar, lagi hebat dia lawan. Ish ish ish...

Memang kitorang had fun lah hari ni. Lepas makan main sepak-sepak belon. Release tension konon. Hahaha. Lepas tu main attack orang menggunakan belon. Aku pun kena !

Kejam betul budak-budak ni. Hahaha. Semua sudut aku kene serang. Sebelum Mahathir dan Jaegan nak blah, kitorang ambil gambar ramai-ramai, Jana je tak turut serta. Enjoy lah ye ! :D



Lupa pula nak sebut. Warna tema party ialah biru/pink. Jaegan je yang tak ikut tema. Memang betul Mr. Boring lah Jaegan ni.

Tapi tak mengapa. Yang penting,

aku gembira, puas hati dan sangaaaaaaaaaaaaaaaaaaattttt penat hari ni ! :D :D: D :D :D


Mata aimashou !

No comments: