Sunday, March 29, 2009

Berita gembira.

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA !!!

YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES !!!

Perkataan yang aku paling suka sekali buat masa ni. YES. Hahaha. Mesti korang nak tau kenapa kan ? Berikut adalah penjelasannya :

Aku : Abah, nak camera boleh ?
Abah : Camera apa ?
Aku : DSLR Nikon.
Abah : Ahh, buat apa nak beli ? Bukan boleh mendatangkan hasil.
Aku : Ehh, boleh bah. Amik gambar cantik-cantik lepas tu jual.
( Abah terdiam seketika )

Aku : Kat Harvey Norman RM2300.
Abah : Mana camera tu ? Macam Nizam punya ke ?
Aku : Tak lah. Tu dah mahal sangat. Nak beli yang entry-level je. D60.

Aku : Abah, kat sini RM1999, dapat 4G memory card ngan bag.

Abah : Macam mana ?
Aku : OK !

Demikian skrip yang telah diedit untuk memendekkan cerita. :D

Aku berjaya mendapatkan Nikon D60 setelah beberapa lama memujuk Abah untuk belikan aku. Aku berjaya hari ni ! Terima kasih Abah !

So total sebenar pembelian aku ni = RM2238. Aku beli kat Fotokem Sunway Pyramid. Malam sebelum tu aku dah dapat rasakan yang aku akan dapat D60 tu. Heehee. So esoknya, bila Abah kejut aku terus bangun dan bersiap. Abah memang nak pergi Pyramid, dia nak beli TV. TV lama dah rosak dan tak boleh diselamatkan. Sebenarnya boleh, tapi kos nak selamatkan tu tolak campur bahagi darab sama dengan harga TV baru.

Penambahan jumlah tu sebab Abah nak beli warranty 2 tahun. Tambah dengan UV filter lagi. Aku tak tau la ok ke tak harga yang aku dapat tu. Tapi, yang penting aku dah dapat apa yang aku nak. Heehee. Sekali lagi, terima kasih Abah !

P/S = Aku bukan ucap terima kasih kat sini je. Masa dapat tu terus aku cakap ok. *peace*

P/S = Mak aku belum tau lagi pasal camera ni. :p

No comments: