Wednesday, March 11, 2009

$%##!&#$#$&!$#@ !!!!!

Betul lah orang cakap kalau kita tidur tak cukup, otak pun jadi biol. End result dia ? Satu hari yang paling huru-hara dan sangat tak best ! Dalam erti kata lain, hari yang sangat fakap. Arghhhh !!!!!!! So, sebab aku mood tak berapa baik, dalam entri kali ni Azlina dibahasakan sebagai aku okayy.

Aku sangat geram hari ni. Tapi nak salahkan orang lain, memang takde lah. Sebab apa yang jadi hari ni sebab salah aku jugak. Aku tak boleh tidur malam tadi. So aku online balik tengok gambar Jonas Brothers. Heh. Tengok punya tengok sampai lah pukul 3 lebih baru aku rasa mengantuk balik. To make matters worse, pagi esoknya pulak aku kene pergi class pukul 9. Jadi kene lah bangun awal pagi buta. Kira dalam 3-4 jam je lah aku dapat tidur. Korang bayangkan lah macam mana liat aku nak bangun pagi tadi. Ikut hati memang aku malas nak pergi, tapi terpaksa lah sebab hari ni ada lab session. Kira rugi lah kalau aku tak pergi buat benda-benda tu semua, walaupun aku dah pernah buat time diploma dulu. Tapi, ni machine baru wooo. Aku dah cakap memang rugi kalau tak pergi. Bila lagi aku nak test machine yang ada kat lab tu. Class kitorang pun bukan selalu dapat buat lab. Hampeh betul !

Dalam lab tadi aku punya lah semangat. Mula-mula kitorang kene bersihkan workbench dulu sebelum start. So aku dengan budak group aku penuh semangat pergi amik alcohol spray ngan tisu nak lap workbench tu. Tengah lap-lap tu tiba-tiba je lecturer aku ni sergah aku suruh pakai glove. Aku memang terkejut habis ! Sampai budak class aku cakap muka aku macam nak nangis. Aku bukan nak nangis masa tu, tapi macam terpinga-pinga aku jadi. Yelah, tiba-tiba sergah macam tu masa aku tengah buat kerja. Memang lecturer aku tu tengah angin pagi tadi sebab ada student buat taik masa jumpa dia pagi tu. Tapi, tak pasal-pasal kitorang jadi mangsa dia jugak. (...Actually tujuan utama nak lepaskan geram aku kat lecturer aku tu je...) Aku tak boleh ah orang buat taik macam tu kan. Bila student dah semangat nak belajar, lecturer buat macam tu macam mana student nak belajar ?? Lecturer angin tak tentu pasal, kalau dekat orang yang dia angin tu takpe jugak lah, relevan jugak. Tapi ni kat student yang takde kene mengena. APA HAL WEHHHH ?!!!! Nasib baik lah tadi ada sekali satu assistant lecturer ni. Sejuk sikit angin aku tengok muka handsome dia. Haha. Dalam angin-angin tu sempat lagi radar aku menjalankan fungsi dia. :p So berbalik kepada cerita asal, aku malas nak dengar apa lecturer tu cakap tadi. Nampak je macam aku dengar tadi, tapi sebenarnya otak aku kat tempat lain. Dah la pulak dia ajar tadi macam ada salah lepas tu apa yang kitorang buat tadi tak berapa jadi. Lepas tu pulak, kerja lecturer ni asyik nak hentam je student dia. Aku memang tak berapa suka lah kalau lecturer macam tu kan. Memang la kitorang ni student degree tapi COME ON lah wehh, majoriti budak dalam class tu dari STPM/Matrik KOOOOOOTTTTTTTT ! Mana lah diorang nak tau semua benda dalam lab or dekat lab. Dia punya expectation BAPAK lah TINGGI mengalahkan tinggi gunung Everest tu ! Huh. Aku bengang gila ni dengan dia.

And sebab dia sound aku pagi tu la ditambah lagi dengan keadaan aku yang memang tak cukup tidur ni, hari ni apa aku buat semua macam huru-hara. Tapi nasib baik la masa class Nihongo tadi sensei berjaya menceriakan kepala otak aku ni. Sensei memang tiap-tiap class dia tak pernah fail buat kitorang gelak ketawa dan bergumbira. Suka betul aku pergi class Nihongo. Kalau miss pun rasa macam rugi hilang RM1 juta. Serius cakap ! Sensei nak pergi umrah minggu depan, so 2 minggu class Nihongo takde. TAK SUKA, TAK SUKA, TAK SUKA !

Lepas tu pulak, bila otak semua kusut-masai memang dah tentu lah aku akan attract negative energy, so bila aku balik tadi pun komuter lambat sampai. Nak dekat 30 minit aku tunggu kat stesen tu. BERDIRI. Nak terukkan keadaan lagi, sekeliling platform tu orang merokok. Arghhh ! Aku benci, benci, benci dan BENCI orang merokok kat sekeliling aku ! Bila komuter dah sampai, punya lah ramai orang dalam tu. Pelik pulak aku apahal pulak tiba-tiba ramai orang. Tapi maybe memang ramai pun pada hari-hari lain. Lantak ah, yang penting dengan kaki aku yang dah penat berdiri tunggu komuter tu, kene lagi berdiri dalam komuter sebelah mamat-mamat yang keluarkan bau kurang menyenangkan. Lepas tu pulak, bila dah sampai stesen aku nak turun tu, orang yang nak naik punya lah tak sabar. MACAM KOMUTER TU NAK JALAN BEFORE DIORANG NAIK !! Aku tak paham betul lah macam mana akal fikiran yang Tuhan bagi kat diorang untuk berfikir tu diorang gunakan. Last-last aku nak keluar tu aku sempat lah sound beberapa hamba Allah. Aku tak tau lah kalau diorang amik pot ke tak apa aku cakap tu. Tapi yang penting aku dah lepaskan.

Sampai rumah adik aku pulak macam $#^%@. Tapi tu aku tak berapa kisah sangat sebab dia memang $#^%@ pun. So kiranya adik aku tu lah yang trigger aku untuk tulis entri ni sebab aku memang tak dapat lagi idea nak tulis apa untuk bacaan kamu, kamu dan kamu. Sorry lah kalau macam kasar bahasa aku kali ni. Baca balik apa aku tulis kat About Me.

Dah lah tu bebelan aku. Takut pulak lepas ni orang label aku perempuan tak beradab. Maaf lah, aku juga manusia biasa yang tak lepas dari melakukan kesilapan. Kalau aku ada sakitkan hati sesiapa dalam entri ni, mintak maaf ye. Gomen nasai.

Dewa, mata !

No comments: