Wednesday, May 13, 2009

Yo.

Fuuuuuuuuuuuhhhhhhh !
Fuhh fuhh fuhh !

Banyak betul habuk kt blog ni. Baru 4 hari aku tinggalkan.

Untuk yang merindui aku, Konbanwa. Sashiburi ne...O-genki desu ka. Honto ni gomen ne.

Kepada silent reader blog ni, BAH !
Hahaha. Terkejut tak ? Tu la. Jangan main sembunyi-sembunyi. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Dah, lepas ni sila komen untuk menunjukkan kehadiran anda. Terima kasih. =D

Kepada yang baru mengunjungi blog ni,
Hajimemashite. Azlina desu. Douzo yoroshiku onegaishimasu.

Aku dah janji nak ceritakan pasal holiday aku kat Cherating kan ? Gomen ne. Gambar-gambar belum di upload dari Takeshi sebab adik-adik aku yang bijak pandai tu tertinggal USB cable kat rumah uncle di JOHOR. Sabar je lah. Dakara, untuk entri kali ni kita bual-bual kosong je lah. Tapi tak kosong sangat lah. Sebab aku ingat nak share dengan korang apa yang aku buat selama menghilang ni. Boleh kan ?

Lepas aku habis tengok dorama Jepun, 1 Liter of Tears, aku sambung dengan dorama Hana Kimi. Best woo cerita tu ! Sangat menghiburkan hati. Sedih pun ada juga. Aku rasa orang Jepun ni memang dah di'stereotaip'kan untuk membuat cerita yang menyentuh hati di samping terselit unsur-unsur kelakar dan kata-kata yang memberi semangat. Hmm, sebab tu aku suka tengok cerita Jepun ! * peace *

Hana Kimi mengisahkan tentang seorang pelajar transfer dari Amerika, Ashiya Mizuki, yang menyamar sebagai seorang lelaki untuk masuk ke Ohsaka Gakuen (Osaka High School). Sekolah tu merupakan all-boys school. Tujuan Ashiya masuk sekolah tu untuk memberi semangat kepada Sano Izumi, lelaki yang telah cedera semasa menyelamatkan dia semasa di Amerika. Akibat daripada kecederaan tersebut Sano, seorang atlet lompat tinggi, tak dapat meneruskan aktiviti kegemarannya tu. Lepas kecederaan tersebut sembuh, Sano menjadi hilang semangat untuk terus menjadi atlet dan di situlah tugas Ashiya bermula. Nak tau apa jadi korang pergi lah tengok sendiri cerita tu. Penat aku nak taip banyak-banyak kat sini.

Lepas Hana Kimi, aku tengok dorama Hana Yori Dango (Boys Before Flowers). Cerita ni mengisahkan tentang Makino Tsukushi di Eitako Gakuen yang di 'control' oleh Flower 4 (F4). F4 terdiri daripada waris-waris kepada golongan hebat-hebat belaka di Jepun (orang kaya lerr..) dan keluarga mereka telah bagi sejumlah wang yang banyak kepada Eitako sebab tu mereka berkuasa kat sekolah tu. Ketua F4 ialah Domyoji Tsukasa, ahli-ahli lain ialah Hanazawa Rui, Nishikado Soujiroh dan Mimasaka Akira. Sesiapa yang cari pasal dengan F4 akan diberikan red notice dan satu sekolah akan buli penerima red notice tu. Nak dijadikan cerita Makino dengan beraninya telah melawan Domyoji, maka dia dapat red notice. Dari situ bermulalah episod gelap bagi Makino. Peristiwa seterusnya korang tengok sendiri okayy...

Yang penting,


Matsumoto Jun................KAWAIIIIIII NEEEEEE ! ;D


Cair aku tengok MatsuJun dalam cerita tu. Aaaaaaaahhhhhhhhh......

Muka dia ada sedikit resemblance Joe Jonas. Tapi tang mana aku pun tak tau. Hahahaha.

OK lah. Cakap lebih-lebih nanti orang muntah pula.


Ja ne. Mata aimashou !

No comments: