Sunday, May 24, 2009

Kemenangan mutlak di tangan.

Alhamdulillah. Aku sangat-sangat bersyukur kepada Maha Esa kerana segala kurniaanNya.

Jam di handphone ku menunjukkan 12.35 pagi. Aku menerima satu SMS. SMS pemberitahuan yang bakal menentukan penat lelah aku berbaloi atau tidak. Aku menjadi kaget, kerana di waktu itu aku tidak berada di dalam kawasan yang sewaktu dengannya. Aku mula menjadi resah, gelisah. Badan aku tidak boleh duduk diam. Begitu juga dengan mulut. Jantung mula berdegup kencang. Lub, dub, lub, dub, lub, dub. Jika diukur besar kemungkinan nadi aku mencatatkan kiraan 100 denyut/minit. Aku mula berdoa di dalam hati agar aku cepat sampai. Perjalanan pulang dari Setiawangsa ke Subang Jaya aku rasakan amat lama.

Banyak halangan aku perlu tempuhi untuk memuaskan perasaan ingin tahu aku malam tadi. Aku tekan banyak kali untuk menyegarkannya. Malang sungguh nasibku apabila dia tidak berganjak dari kedegilannya. Aku mula hilang sabar. Aku cuba pada yang seorang lagi. Sama juga. Degil. Tapi kali ni degil yang pada aku boleh diajar. Aku tidak putus asa. Aku cuba berbagai skill untuk menganjakkan kedegilan dia. Akhirnya, usaha aku berjaya. Aku berjaya masuk ! Setelah masuk, aku tekan terus tanpa menunggu sesaat pun. Memang satu cabaran. Kesabaran aku diuji lagi. 'Tak mengapa,' fikir aku. 'Sudah hampir ke garisan penamat.' aku cuba memujuk diri. Dan saat yang ditunggu-tunggu........


























GPA : dot.dotdot
CGPA : dot.dotdot
  • Basic Pharmacology - =D
  • Pathophysiology - =D
  • Toxicology - =)
  • Basic Biochemistry - =)
  • Japanese I - A+

Legaaaaaaa. Melebihi daripada apa yang aku target. Aku lap peluh-peluh sejuk yang ada di dahiku. Senyum lebar sampai ke telinga aku malam tadi dek kerana perkara tersebut. Aku lulus dengan keputusan yang cemerlang. =)))

Haha. Saja je aku buat suspen sikit. Kalau tak jadi, maaflah ye. Aku tengah tak tau nak buat apa. Apa pun aku amat berpuas hati dengan keputusan exam aku semester lepas. Segala penat jerih aku menghafal nota Pharmaco dan Toxico sangat berbaloi ! Dan yang paling penting, Japanese I tuh. Memang mahal lah. Heehee. Satu-satunya subjek sepanjang aku bergelar pelajar yang aku ambil mencatatkan A+. Lagi menyemarakkan semangat aku untuk ke Japanese II.

Mula semester baru nanti aku nak pergi jumpa Cik Hamidah dengan Dr. Nazil. Aku nak ucapkan terima kasih pada mereka yang sudi menggredkan aku A.


Ja ne ! Aku nak sambung edit gambar untuk entri Cherating. Tungguuuuuu...

P/S = Tapi kalau sekarang kau tanya aku pasal Pharmaco dengan Toxico tu aku confirm aku akan jawab dengan tersekat-sekat @ tak boleh jawab langsung ! =p

No comments: