Wednesday, May 27, 2009

ON lomo ke 32888

Sekarang ni aku tengah tak sabar menunggu ketibaan abang posmen di depan pintu gate rumah. Tak sabarnyaaaaa...


Aku menunggu ketibaan baby aku lagi satu. Nama dia Diana. Tapi nama tu akan ditukar. Common sangat. Dan tak sesuai dengan abang dia, Takeshi. Aku boleh bagi nama bila dapat pegang. Sekarang ni ilham tak datang lagi. Mungkin dalam bulan depan aku dapat lah.


Macam loser pula bila aku baca balik. Ada ke bagi nama kat kamera. Ahh. Pedulikan tu semua.


Aku nak kasi promosi sikit tempat aku beli Diana F+ Tokyo Rising ni. Untuk peminat-peminat lomo aku syorkan lomokidS.SHOP untuk mengorder barang-barang lomo anda. Kalau ada tau kedai mana-mana yang ada jual barang lomo silalah kongsi ! Sharing is caring.


Nak tau macam mana rupa dia ? Tengok bawah.


kredit kepada Lomography.com


Kepada yang tak tau apa itu Lomography, sila klik sini dan sini. Walaupun kamera nampak macam mainan tapi hasil dari kamera tu tak boleh dijangka dan bagi aku ia adalah seni. Seni itu subjektif. Macam kecantikan luaran manusia.


Sebenarnya, aku baru je nak menceburkan dalam bidang lomo ni. Dunia aku selepas ni internet, digital dan analog. Medic tu selit-selit lah celah mana yang muat. Haha.


Seharusnya lepas ni aku perlu mencari jalan untuk menambah duit poket. Yelah. Hobi-hobi aku ni bukannya makan seringgit dua. Mau ratus ratan, ribu riban. Abah pun dah nak pencen bulan 10 ni. Mana boleh aku nak pau dia lagi. Nak makan apa dia dengan Mak di hari tua nanti ? Baik guna duit pencen untuk pergi melawat Tanah Suci Mekah.


Oh, lagi satu. Kamera ni pakai filem dan bukan kamera digital. Sebab tu wujud perkataan analog. Jangan buat pasal tanya mana LCD dan butang delete. Memang aku piat telinga. Huhu.


3 comments:

frhnad said...

so cute!! baru tau psl kamera nih..
thnks!

AZ said...

yep. banyak lagi clone Diana ni. tokyo rising is just one of them. pegi beli cepat. heheh.

noorulfadzleekhamis said...

LOMO ON! :)