Friday, May 22, 2009

Kembali ke tanah.

Pagi tadi sedang aku enak dibuai mimpi aku terdengar lagu Blink 182-I Miss You. Lepas beberapa saat baru otak aku register yang ada orang call. Aku tengok skrin. Abah daa. Aku tekan butang telefon hijau (kalau bukan Abah memang aku maleh nak angkat =p). Dalam mamai tu aku dengar Abah cakap Tok Timah dah meninggal dunia pagi tadi. Terus segar kepala otak aku. Abah cakap Mak akan balik Johor ikut Paksu Man dan Aunt Chun. Abah tak ikut balik sebab dia baru je lepas cuti 3 hari minggu yang sama. Lagipun, adik-adik aku tak ikut balik. Sekolah.

Tok Timah ni emak kepada pakcik aku. Kira dia besan nenek aku lah. Aku tak rapat sangat dengan Tok Timah, tapi kenal lah. Bila jumpa pun masa raya atau ada majlis sebelah keluarga pakcik aku tu. Jadi, kalau aku nak ceritakan serba-sedikit pasal dia pun aku tak tau macam mana nak cerita.

Apa yang aku boleh buat, berdoa untuk beliau. Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah swt. Amin.

No comments: