Wednesday, May 27, 2009

Satu hari bersama aku.

Bangun dari tidur, mandi.

Lepas mandi sarung baju Hong Kong, sarung seluar bunga-bunga.

Ambil telefon bimbit. Dail 1300-13-1300. Cakap-cakap sikit. Catat 2 perkara. Siap.

Turun bawah, tekan butang STANDBY kat alat kawalan jauh TV.

Ambil pula alat kawalan jauh ASTRO, tekan butang STANDBY juga. Tekan butang 7, 0 dan 2. ER. Hmmph. Layan.

45 minit kemudian.

Dengar bunyi hon motosikal. Keluar ambil barang. Masuk semula ke dalam rumah.

Atas pinggan kasi letak sos cili 6 peket. Mayonis 2 sudu besar teh.

Bawa pinggan dan plastik depan TV. Duduk. Lepas itu apalagas....

Aku geget-geget Double Cheeseburger. Aku sumbat-sumbat kentang goreng. Aku hirup-hirup Coca-Cola.

PEHHHHH !!!! Nikmat yang tak terhingga.

Lega anak tekak dengan perut aku yang dari tadi buat konsert irama keroncong.


Notakaki : Kempen boikot tengah jalan lagi ke ? Oppss.

No comments: