Sunday, May 24, 2009

Cherating. Woohooo !

Akhirnya, dapat juga aku letak entri untuk Cherating setelah sekian lama gambar-gambar tersimpan dalam laptop aku. Heehee.

Mari kita mulakan.

Hari pertama
0800 - Bertolak ke CIMB Menara Choy Fook On
1000 - Bertolak ke Cherating
1430 - Selamat tiba di Sanctuary Resort, check in dan kemudian makan tengahari
1530 - Turun ke pantai walaupun matahari memancar dengan terik
1545 - Tolong staf-staf CIMB tiup belon dan menyiapkan tempat berlangsung Makan Malam
1600 - Naik ke bilik untuk merehatkan badan sementara tunggu Sukaneka bermula
1700 - Turun ke pantai untuk acara Sukaneka
1845 - Sukaneka terpaksa ditamatkan lebih awal dari perancangan kerana kilat telah mula sabung-menyabung, tapi aku dan family naik lambat sikit sebab sibuk menembak gambar. =)
1900 - Naik ke bilik untuk bersiap bagi acara malam
1945 - Turun ke tempat berlangsung Makan Malam
0000 - Naik ke bilik untuk cas tenaga untuk keesokan hari =D

Hari kedua
0845 - Turun untuk bersarapan (tak sempat mandi sebab terbangun lambat, breakfast sampai pukul 9 je =p)
0900 - Bergegas naik ke bilik untuk mandi dan bersiap
1030 - Bertolak ke Kemaman untuk sesi shopping
1100 - Tiba di Kemaman (Aku dan adik pelik sebab ada kedai jual keropok dan yang sewaktu dengannya, ingatkan ada jual baju !)
1130 - Bertolak pulang ke hotel
1200 - Makan tengahari
1345 - Check out
1400 - Ambil gambar kenangan
1415 - Bertolak ke Selangor

Aku lupa sampai pukul berapa. Bila sampai rumah tu aku rasa macam baru balik dari KL je, bukan dari Cherating. =p

Family day kali ni ialah untuk bank tempat Mak kerja. Family day ni ada pun sebab cawangan CIMB di Menara Choy akan ditutup atas sebab yang aku pun tak ingin nak ambil tau. Staf-staf, emmm, ramai yang tak boleh blah lah. Haha. Ada lah seorang dua je yang aku rasa boleh ngam. Yang lain semua agak, macam mana nak terangkan ye, kerek. Mungkin sebab mereka cemburu dengan family Mak yang tak reti malu ni kot. Bak kata orang putih, outspoken. Kahkahkah. Yang kitorang boleh ngam dengan Azie and Aunt ??? (aku lupa lah nama dia). Dengan Aunt Safiah pun ok tapi meluat sikit sebab anak-anak dia semua jenis yang kontrol cun. Kitorang malas sikit nak layan orang macam ni. (Diskriminasi !) Jadi, jarang sangatlah cakap dengan mereka. Staf-staf yang lain ramai yang anak kecil-kecil. Apa pun, anak En. Amir comel ! Hahaha. Tapi, sombong. BOOO !
Dinner yang dianjurkan sangatlah bosan ! Tah apa-apa je yang diorang (MC) bebelkan kat depan tu. Nasib aku bertugas sebagai jurugambar tak berlesen malam tu. Kalau tak, mau aku menguap sepanjang majlis. MC pula memang jenis bangga diri kot. Untuk dinner ada cabutan bertuah. Sebelum bagi hadiah tu, seorang MC ni mesti cakap, 'It cost me around RMxxx for this prize.' Korang tak rasa macam tah apa-apa ke ? Yelah, bukan guna duit dia pun beli barang-barang tu. Guna duit bank. Memang menggila family aku kutuk dia kat dalam bilik lepas dinner. Lagi-lagi Abah. Hahaha. Dah lah tu. Cukup mengutuk orang.

Walaupun tak berapa best family day CIMB ni, tapi aku sangat gembira sebab dapat luangkan masa untuk bercuti dengan family aku. Senang cakap, trip kali ni macam family day kitorang je lah. Heehee. Ok lah. Sekarang tengoklah gambar-gambar yang sempat di'tembak' sepanjang di Cherating.


























Itu saja lah. Ja ! Mata aimashou. =)

No comments: