Monday, May 4, 2009

Isnin, 4 Mei 2009

Sorry lah aku tak dapat update semalam. Badan dan kepala aku betul-betul membuatkan aku tak larat nak bangun.

Balik je dari exam aku terus lepak. Finally, the flu took its toll on me. Boleh pula Fira ajak aku pergi Subang Parade untuk tengok kalau Ayish ada kat sana. Dengar nama Ayish je dah cukup untuk buat aku lupakan yang aku tengah sakit. Heh. Tapi, badan aku betul-betul tak dapat overcome keletihan, maka, terbatal lah rancangan tersebut. Yang bestnya pula, petang tu Mak beritahu yang Abg Nazri dan Kak Jun nak datang rumah. Dengan pantas aku terus bangun dari katil dan terus turun bawah untuk tunggu ketibaan mereka. Abg Nazri dan Kak Jun tu parents Ayish. Maknanya, Ayish pun datang ! Aku jadi sangat teruja dapat jumpa Ayish setelah sekian lama.

Dari saat dia jejak kaki dalam kawasan rumah dia dah buat aku geram. Eeee ! Macam nak gigit je pipi dia. Sekarang dia dah pandai bercakap, lagilah bertambah geram aku dengan budak tu. Cara dia bercakap dah lah macam orang besar. Hish, makin aku tulis pasal dia makin aku jadi geram. Baik aku bertenang kejap.

Aku baru je lepas habis baca buku He's Just Not That Into You oleh Greg Behrendt dan Liz Tuccillo. Buku ni ada pro dan kontra, tapi bagi aku lebih banyak kontranya. Untuk pembaca di Malaysia, khususnya orang Islam, aku rasa kurang sesuai kandungannya. Penulisnya dari Amerika jadi dah tentu lah tak sesuai kan ? Tapi demi melayankan hobi aku ni, aku baca je lah. Nak tau juga apa masalah lelaki yang susah bagi wanita untuk interpret. Sebenarnya tak susah pun. Cuma golongan wanita ni lebih bersikap pemaaf daripada menerima kenyataan. Mungkin disebabkan keadaan semulajadi wanita yang lemah lembut, mereka lebih suka mengabaikan kenyataan yang memedihkan daripada mengakui. Kalau korang nak tau, baca lah buku ni. Lepas tu inform aku apa pendapat korang. Ok ?

Aku dalam dilema sekarang. Aku rasa yang dah berlalu sepatutnya dibiarkan berlalu. Tak perlu susah-susah nak ingat lagi, just lupakan. Ada betul ? Ok lah. Tipu lah kalau aku cakap aku dapat lupakan segalanya. My point is, you move on. Kalau kau tak move on, kau akan terperangkap dalam keadaan yang sangat menyakitkan hati dan kau tak akan bahagia selagi kau masih dalam keadaan tu.

Mungkin sebab tu dia kembali...

No comments: