Monday, November 1, 2010

Cakap bye itu menyedihkan

Dalam Bahasa Inggeris kita sebut sad, bukan pathetic okay kawan-kawan.

Aku dapat rasakan dunia aku akan hancur dan hidup tidak bermakna lagi jika aku kehilangan salah seorang daripada mereka yang membawa aku ke dunia ni. Serius. Kalau Mak atau Abah pergi meninggalkan aku buat selama-lamanya aku pasti aku takkan dapat bersendirian buat seketika. Walaupun untuk ke tandas.

Selain daripada kenyataan bahawa kedua-dua mereka adalah orang terpenting dalam hidup aku, aku juga tak boleh terima perpisahan. Aku tak suka perpisahan. Aku tak suka berpisah. Aku tak suka dipisahkan.

Dalam setiap cerita yang aku tengok, semua adegan orang berpisah/terpisah aku akan merasakan satu kekosongan dalam diri. Tak kisah lah jika situasi adegan tu memang tak logik atau tiada kena mengena langsung dengan diri aku. Kekosongan tu akan tetap hadir. Pasti hadir. Dan aku akan terganggu buat beberapa ketika sehingga kekosongan tu terisi dengan perkara-perkara yang menyatukan umat manusia. Contohnya, kawan-kawan berkumpul dan berborak, sesi gurau senda bersama keluarga/sahabat, movie best ada kat HBO/Star Movies. 

Aku juga tak suka untuk mengakhirkan satu outing bersama kawan-kawan. Setelah seronok bergembira dan berbual dengan gelak ketawa (atau cacian manja), aku sangat benci untuk balik ke rumah. Okay, keadaan ni hanya berlaku bila aku bersama kawan-kawan yang boleh dipanggil kawan dan bukan sekadar melepaskan batuk di tangga.

Mungkin keadaan ni tergolong dalam salah satu kategori penyakit yang hanya boleh didiagnos oleh seorang pakar terapi/psikologi, tapi aku hanya perlu meluahkan pada seseorang.....atau sesuatu. 

Supaya apabila aku betul-betul kehilangan Mak atau Abah akan ada seseorang untuk menjaga aku untuk tidak berasa keseorangan dari segi emosi.
.

8 comments:

Unknown said...

welcome to the grown up world! just be assured when the time comes u r not alone..

AZ said...

I'm just hoping that it won't happen in a million years.

top_ace7 said...

yup. this entry have a similar situation with me. i lost my bestfriend.

terasa kekosongan itu.

AZ said...

The time will come when the two of you will work it out. Or maybe you just have to try harder. :)

You can never lost someone you love. I think.

top_ace7 said...

the situation is really complicated. what do u mean? try to get her back or just totally forget about her?

yeah. but this things happen. u can lost them. we have to accept the fact.

Anonymous said...

hope before the time come u already being a wife of someone that love u :P

(then u can share everything with him)

AZ said...

Acid : If your friendship is true things will work it out themselves. You just have to be patient. You can never forget someone you love. Let time runs its course okay ? Be strong. :)

Anon : Thank you for those kind words. Insyallah. :)

top_ace7 said...

nahh. i dont think we can really can get close like what we used to. she had a feeling towards me but we are just friends.

this kinda situation will not worked out. and things wont be like before.