Sunday, November 21, 2010

Gumbira ! Gumbira !

Hari ni adalah salah satu hari dalam hidup aku yang membuatkan aku gembira sepanjang hari. Tidak langsung aku berada belakang tirai hitam. 


Hari bermula perlahan seperti biasa tapi momentum meningkat apabila kami sekeluarga keluar berjalan. Destinasi untuk jalan-jalan petang Sabtu ialah kawasan Ikea/Ikano/Curve. Tujuan utama nak ke Curve tapi dah lama tak pergi Ikea jadi jalan-jalan di Ikea dulu.


Aku teruja sebenarnya nak pergi Ikea sebab aku nak beli kelengkapan untuk hobi terbaru. Mak pula menyokong penuh hobi ni, jadi apa aku nak aku ambil saja. Siap berbincang lagi dengan Mak apa yang perlu diambil (selain dari apa yang aku dah ambil). Memang heaven habis jalan dalam Ikea tu. Memang tak pernah dalam sejarah balik dari Ikea tidak jinjing beg plastik berisi barang. Tak pernah ! Ada saja yang nak dibeli.


Lepas simpan barang dalam kereta, kami teruskan jalan-jalan di Curve. Jalan kat flea market tu, tapi hujan jadi lepak la kat kedai makan Thai, apa entah nama tak ingat. Hujan dah reda kami gerak ke Ikano sebab aku nak singgah Cold Storage. Beli barang. Heheh.


Dah lewat petang baru berangkat pulang. Sampai je rumah aku kemas barang-barang yang dah beli (rajin sebab puas hati dapat barang yang nak). Punyalah teruja sampai game malam ni aku acuh tak acuh je tengok. Masa game United lepas first half aku pergi masuk dapur. Buat apa lagi, baking baking lah. Masa kat Cold Storage aku ternampak kotak Betty Crocker brownie mix tu jadi terliur pula. Lagipun baking section kat situ tak berapa mengancam. Mak cakap nanti pergi kedai baking supplies yang dia bawa makcik aku pergi dulu. Kedai kat area rumah aku pun ada juga, tapi weekday saja buka. Jadi bahan-bahan lain aku tangguh dulu beli.


Maka rasmi sudah aku menggunakan barang-barang yang dibeli di Ikea tadi. Puas hati beb ! Sila nikmati hidangan gambar-gambar di bawah. 


 Olive fried rice

 Kerabu mangga (favourite !)

 Double scoop Baskin Robbin's Choc Chip Cookie Dough + German Chocolate Cake

 Besar dah adik-adik aku ni....

Muka lepas kekenyangan. Alhamdulillah !

.

3 comments:

Anonymous said...

Nyam...nyam..the foods make my saliva
running out.....
Hai cik adik boleh berkenalan, cantik-cantik jugak ye adik-adik u azlina Zahari ;)

AZ said...

Tak payah nak macam stalker sangat boleh ? Geli sial.

Anonymous said...

ha..ha.ha why u call me stalker? :]