Thursday, November 4, 2010

9 Bulan Pertama.



Siapalah kita jika dibandingkan dengan wanita-wanita yang telah melalui fasa ni. Walau apapun yang kita buat takkan dapat dikira sama taraf dengan mereka. Mereka yang pertama dan akan kekal pertama sehingga akhir zaman.

Aku rasa video ni sangat sesuai ditontoni oleh anak-anak yang buat salah kepada ibu mereka. Lepas tengok video ni mesti ego mereka runtuh dan mereka akan sedar bahawa tiada apa yang penting dalam dunia ni melainkan ibu kita.

Cuma kadang-kadang untuk menzahirkan perasaan tersebut sangat susah kerana tak pernah di didik untuk meluahkan perasaan melalui kata-kata. Mungkin tak terlewat lagi untuk belajar. Hmmm...

Setiap kali aku tengok video macam ni memang takkan gagal untuk menjatuhkan airmata. Kalau nak tengok aku menangis tunjuk je lah video yang macam ni. Confirm !

Aku sangat kagum dengan kuasa Allah. Dari sperma dan ovum yang tak nampak dengan mata kasar, akhirannya ialah seorang bayi. Satu nyawa yang dihasilkan daripada gabungan genetik dan darah daging kita sendiri. Anugerah yang Dia amanahkan pada ibubapa untuk menjaga dan mencorak dengan sebaiknya.
.

No comments: