Monday, November 15, 2010

Seindah suria dah jadi ribut taufan.

Aku syak mereka yang buat tak endah itu kerana mereka membenci. Dan aku tersentuh dengan kebolehan mereka untuk tidak mengendahkan apa yang aku lakukan dan masih nampak seperti malaikat di hadapan khalayak.


Ya, kembali kepada mood depress.


Aku tak minta banyak. Aku cuma minta dorongan dari mereka. Itu pun susah ke nak beri ? Perlu berkira ke ? Bukannya apa yang aku buat tu benda jahat. Itu pun nak merendahkan-rendahkan aku. Salahkah aku untuk bersemangat melakukan sesuatu yang tak pernah aku cuba sebelum ni ?


Kalau nak kata ada masalah cuba kata dengan terang. Ini tidak, masih nak bermuka-muka sambil merendahkan niat aku dengan harapan orang tak nampak masalah tu. HIPOKRIT macam sial. Mereka yang SEPATUTNYA menyokong rupanya menjadi pihak lawan. Mereka yang aku tak jangka pula yang menyokong lebih.


Bangsat sangatkah aku sampai begitu hina semua perbuatan aku ? Bodoh sangatkah aku sampai semua yang aku buat kau perlu pertikaikan kesalahannya ?


Kau bodohkan mereka agar diri kau tak dianggap orang yang riak. Kau bodohkan mereka agar orang tak mengata di belakang kau. Tapi pernah kau terfikir perasaan mereka apabila diperlakukan begitu ? Pernah kau melihat riak muka mereka ketika kau perlakukan mereka begitu ?


PERNAH ?!


Aku tak minta banyak.

Sumpah, aku tak minta banyak.....
.

3 comments:

Aka-chan said...

Kadang-kadang manusia tu susah kita nak paham.

bila kita buat benda baik, takde siapa peduli.

hati kita yang sakit.
nak buat benda baik memang susah.
nak orang lain appreciate kerja kita pun memang susah.

Bila kita dalam usaha tuk buat baik selalu kita di uji.
Sekuat mana hati kita?
Seikhlas mana pengorbanan kita?

Sabarlah..tuhan tu nak menguji.
Jangan putus asa.
Teruskan usaha.
Ikhlas kan hati apa yang kita buat.

aku pernah rasa ape kau rasa.
sakitnya cuma tuhan yang tahu.

sabarlah..dan sabar tu aku rasa terbaik.

jangan menyerah terlalu awal.
usaha, dan berdoalah..sesungguhnya tuhan tu maha mendengar.

La tahzan..jangan bersedih.

AZ said...

Memang takde cara lain melainkan bersabar je.

Malam ni memang tak dapat nak maafkan orang. Harap tuhan tak cabut nyawa.

Anonymous said...

SO Scary


If I was one thing, I'd be a candle
Lighting the way so you can handle
Your life easier without woes
Not having to fight with your foes.
I'd help keep you from stumbling over
Things blocking your path to an open door.
If I light your path, life is easier,
Even strong winds, my light will not deter.
No matter what, I'm here for you
To cheer you up when you are blue.
Do not fret when times get tough,
If things look down or kind of rough.
Just remember, I'm always here,
In your heart, close and near.
I will help you out in every way,
Happiness and love in your heart will stay.
Don't blow me out, that's one request
Unless it's me you do detest.
I do not try to hurt anyone
That isn't good or any fun.
But one day you may leave me behind
You may no longer need my light to shine.
If that day comes, go on your way
And I will hope to see you again one day.
If one day, I don't appear,
Do not worry, do not fear
I may be gone, but in your heart
The light I gave you did not depart.
It will be there forever and a day
To always bring happiness and light your way.
Farewell for now, I'm needed elsewhere
If your path grows dark, in your heart, I'm there.
So I'm really not gone, just not seen,
I would not leave, I'm not that mean.
Only one simple request that I must say,
Please, never forget those who lit your way.....................................(The Creator of universe is The Best Light.....
=)=)