Tuesday, June 30, 2009

Pilihanraya Manek Urai.

Tak ada kene mengena pun. Haha.


Satu buat aku tak suka bila berada dalam persimpangan dilema ialah bila terdetik dalam diri kita 'Betul ke apa yang aku pilih ni ?'.


Memang sucks. Sebab kita manusia hanya mampu merancang, tapi Dia yang menentukan segalanya. Walaupun kita pasrah dan tawakal dengan pilihan yang di buat, persoalan tu mesti akan tiba tanpa diundang. Ok scratch that. Persoalan tu selalu tiba apabila diundang. Silap aku di situ.


Hidup ni sentiasa memerlukan kita untuk buat pilihan. Hari ni nak pergi kelas ke tak nak, perlu ke tak beli baju hari tu nampak kat Pyramid, nak siapkan ke tak nak report ni, _______________, ________________. Sila isi tempat kosong.


Lagi satu benda, akibat. Akibat daripada pilihan yang kita buat. Sama ada baik atau buruk. Baik tu tak ada hal lah. Dah nama pun baik, siapa yang tak suka betul ? Buruk tu yang mendatangkan mudarat pada diri. Bila dah tersilap catuan apa lagi, suka atau tak terpaksa terima akibatnya. Tapi amalkan pemikiran macam Friedrich Nietzsche,

What doesn't kill us makes us stronger

Dari pilihan yang buruk kita dapat belajar mengenai kehidupan. Kalau kita tak buat silap macam mana kita nak tau benda tu salah kan ? Cuba semua tapi dengan batasan. Jangan main hentam keromo je. Silap hentam masuk penjara pula. Tu boleh bla lagi. Kalau masuk neraka ? Nauzubillah.


Tolong jangan masuk neraka. Dah cukuplah kawan syaitan dalam tu.


Aku dah lalui keadaan di persimpangan. Apa yang aku harap jalan yang dipilih cerah sentiasa, tak berbatu atau berliku, dan di tengah jalan ada jejaka Jepun menunggu aku untuk sama-sama sampai ke penghujung. Heeheee.


Once our sacred ring of trust is broken, it can never be mend again.


Tolong lepaskan. Let the memory fade away.


Be strong ! Be strong ! Be strong !


Ganbatte ne Azurina-chan. (suara KimuTaku)


*drools*


No comments: