Tuesday, June 9, 2009

Kebencian.

Entri kali ni aku nak senaraikan sebanyak mungkin perkara-perkara yang aku benci. Kalau rasa-rasa korang tak sanggup nak baca boleh lah bergerak ke laman sesawang yang lebih kurang berfaedah. Atau lebih senang, klik saja butang berwarna merah dengan huruf X berwarna putih. Terima kasih.


1. Aku benci bila balik rumah tak tau nak buat apa. Sebab akhirnya aku akan menghadap laptop juga. Dan menghadap laptop tanpa arah tujuan adalah satu perkara yang meletihkan mata.

2. Aku benci bila perut aku kenyang rasa mengantuk datang dengan pantas.

3. Aku benci bila orang merokok atau pegang rokok sesuka hati dan asap rokok tu masuk dalam sistem kardiovaskular orang yang tak merokok. Dengan tak semena-mena mereka yang tak bersalah ni mendapat risiko tinggi untuk mati lebih cepat daripada perokok-perokok tegar tersebut. Selfish !

4. Aku benci bila orang potong cakap. Lagi aku benci bila tengah nak cakap pasal benda penting, dia tanya benda remeh macam...macam-macam lah!

5. Aku benci kawan pilih bulu. Kau ingat lifestyle kau macam tu dah cukup bagus ?

6. Aku benci bila pekerja kedai mengekor belakang pelanggan macam belangkas. Ingat kitorang nak curi ke ? Puh-leaseeeee. Apa barang curi-curi. Rompak terus !

7. Aku benci bila aku benci orang.

8. Aku benci bila orang buat benda yang aku dah bagitau aku tak suka. Lepas tu bila aku buat dunno baru terhegeh-hegeh macam sampah nak minta maaf. Pigidah !

9. Aku benci bila aku tengok ruang komen aku kosong. Ha ha ha.

10. Aku benci bila abang aku menderita dan aku tak mampu untuk buang penderitaan dia. :(

11. Aku benci bila orang anggap mereka kenal siapa aku dan mula meletakkan pelbagai label terhadap diri aku. Tapi hakikat sebenarnya, aku dan dia tak pernah mempunyai satu perbualan yang bukan sekadar 'Hello, apa khabar ? Apa cerita sekarang ? OK bye'.

12. Aku benci bila aku terlebih cakap. Sebab bila jadi macam ni banyak benda bodoh yang keluar dan mungkin akan menyinggung perasaan orang sekeliling.

13. Aku benci bila orang suruh aku jalan dulu. Sebab aku tau kalau aku buat silap dia mesti tak ulang kesilapan tu dan akhirnya dia punya je perfect. Selfish !

14. Aku benci bila lelaki gunakan ayat-ayat cliche untuk mengorat perempuan. Sebagai contoh, 'Hai, boleh berkenalan?' atau 'Cantik awak punya gambar. Yelah muka dah cantik.' Tak berilmu langsung !

15. Aku benci bila bekas teman lelaki cakap 'I miss you' tapi belakang cerita tengah usha perempuan lain. Ni lagi satu tak berilmu !

16. Aku benci bila orang tak ada pendirian. Tapi kadang kala aku benci juga orang atas pagar.

17. Aku benci hipokrit. Siapa tidak, ada betul ?

18. Aku benci orang yang menyusahkan hidup orang lain. Contoh: pemandu teksi/bas berperangai macam binatang.

19. Aku benci orang yang suka melihat bangsa/saudara sendiri jatuh. Tak ada semangat brother/sisterhood langsung !

20. Aku benci bila aku terlupa apa aku nak cakap/tulis. Ahhhhh !!

21. Aku benci bila dengar orang cakap kot. Contoh ayat: 'Dia memang duduk situ kot !' atau, 'Aku dah ambil kot !' atau 'Dah lama kat situ kot !'. Apa masalah korang eh ? Cakap macam sampah.

22. Aku benci bila kejadian menjerit berlaku. Buat aku rasa nak lari dari rumah.

23. Aku benci bila orang berpura-pura. Samalah dengan hipokrit kan ?

24. Aku benci keadaan di Kelantan. Tak habis-habis lagi. :p Untuk makluman lanjut, klik sini.

25. Aku benci bila aku rasa aku tulis panjang sangat.


Sebab aku dah rasa benci maka aku berhenti di sini saja.


Notakaki : Jangan salah anggap no.24 tu. Tak ada kena mengena dengan parti apa yang memimpin. Cuma aku harap mentaliti orang sana perlu diupgradekan sikit. Harap maklum.

2 comments:

top_ace7 said...

15. Aku benci bila bekas teman lelaki cakap 'I miss you' tapi belakang cerita tengah usha perempuan lain. Ni lagi satu tak berilmu !

ROFLMAO !

AZ said...

Suka ye anda. Mcm tau-tau aje siapa. :p