Friday, June 26, 2009

Kembali kepadaNya.

Pernah tengok Thirteen Ghosts ?


Sekarang ni perasaan aku sama je macam pelakon-pelakon dalam cerita tu. Ok, tolak part ada hantu hantu tu.


Walaupun dalam rumah tapi hati aku tetap tak tenang. Aku bagai terkurung dalam rumah sendiri. Apa sebabnya ? Maaf, aku tak dapat kongsi di sini.


Tak pernah aku alami perasaan takut berada di dalam rumah sendiri macam aku alami petang tadi. Namun, aku bersyukur kerana penghuni rumah ni tak mengalami apa-apa. Terima kasih Allah kerana melindungi hambaMu ini.


Pengajaran untuk aku. Janganlah lalai dalam menunaikan kewajipan kau kepada Tuhan. Seandainya kau mengalami kesukaran, kembali kepadaNya. Nescaya Dia akan melindungi kau. Dan sekiranya kau memperoleh kesenangan, jangan sekali-kali kau melupakanNya.


Sujud kepadaNya.


Rintih kepadaNya.


Dengan hati yang ikhlas dan tawaduk, Dia akan makbulkan doa hambaNya.



Ya Allah. Tetapkan hati dan imanku. Amin.

***

Kadang-kadang aku perlu mengingatkan diri aku mengenai Pencipta aku. Apa salahnya kalau aku tulis di sini untuk mengingatkan korang sekali. Tolong jangan salah faham entri ni.


Jom solat Maghrib !

No comments: