Sunday, July 25, 2010

Sesekali ku rasa teringin.

Hati ni sentiasa saja ada perasaan yang kurang menyenangkan. Kadang-kadang perasaan tu datang secara tiba-tiba sampai boleh buat sesak nafas. Tak tipu !


Walaupun perasaan tu datang dan pergi secara tiba-tiba, punca masih tak dapat diketahui. Macam rasa gatal kat tangan tapi bila digaru tak lega sebab tak jumpa mana punca gatal tu. Rasa sangat tak best ! 


Aku perlu berterus-terang sekarang daripada tunggu lebih lama. Entah kenapa aku tunggu pun aku tak tahu. Mungkin kerana aku tak mahu dilabel yang bukan bukan. Atau mungkin kerana aku takut ditolak. Mungkin. Tapi makin lama aku sedari fakta ini seakan-akan benar, makin aku jadi takut untuk mengakuinya. Keadaan sedia ada tak mahu aku sukarkan. Aku akan kehilangan.


Tak mencuba tak mungkin diketahui penghujungnya. Aku perlukan sokongan untuk mara ke hadapan. Tapi aku tak pasti sama ada jika aku mara aku akan sampai ke destinasi yang aku impikan. Jika dipandang dari jauh, seperti menyimpang. Atas sebab tu aku perlu mara menghampiri kawasan tersebut supaya aku tahu jika aku menyimpang atau tidak. 


Lihat mereka disekeliling bahagia rasanya. Dan aku akui memang muncul perasaan yang menginginkan ia.
.

No comments: