Wednesday, July 21, 2010

How late is too late ?

Satu persoalan yang selalu datang menjengah. Aku sukakan sesuatu yang cepat, pantas dan segala perkataan yang seangkatan dengannya.


Bila bercakap ramai yang perlukan aku mengulang kerana terlalu laju aku habiskan ayat.
Bila makan perut mesti akan bekerja lebih keras untuk mencernakan makanan kerana semua masuk dengan saiz cebisan yang besar.
Bila buat sesuatu akan dipastikan aku habis dengan sekelip mata, walaupun ia merupakan proses yang rumit.


Bukan dari segi perbuatan saja, hati dan perasaan jugak.


Aku cepat melabel seseorang.
Aku cepat menghukum orang lain.
Aku cepat marah.
Aku cepat cool down lepas marah.
Aku cepat percaya orang. Oh silap, untuk ni kita kena guna mudah bukannya cepat.
Aku cepat suka sesuatu.
Cepat jugak tak suka.
Aku cepat jatuh hati/cinta/whatever.


Bila dah cepat sangat kadang-kadang akan bawa bencana pada diri. Atas dasar tu banyak perkara yang disesali dalam hidup ni. Nak undur balik masa ? Hanya harapan dalam mimpi. Bila mana kita menyesal akan datang satu janji dalam diri untuk tidak mengulangi kembali kesilapan.


Janji yang selalu sangat dimungkiri.


Macam mana nak keluar daripada fast lane nih ?! Penat ahhhhhh...

No comments: