Tuesday, July 20, 2010

Edisi maki hamun.

Untuk beberapa hari ni, setiap hari aku dimulakan seawal 6 pagi. Dan untuk kesekian kalinya aku terpaksa menjadi seperti seorang anak yang hidup di perantauan dan menggunakan kenderaan awam. Dengan ini aku mengisytiharkan bahawa aku memang spoiled to the core. Kepada lelaki yang bakal menjadi calon suami aku di luar sana, pandai-pandai la korang adjust diri korang untuk melayan kerenah aku nanti. Hahaha.


Perjalanan ke tempat kerja menaiki keretapi sangat menguji kesabaran aku yang tak berapa nak sabar ni. Jujur aku cakap, semua aku sumpah dalam gerabak tu walaupun ia dinaiki oleh kaum sejenis. Ada jugak yang tak faham bahasa, atau perkataan lainnya, kurang bijak mentafsir keadaan gerabak yang telah mencapai tahap maksima berat penumpang. Tak cukup dengan ke'pandai'an mereka itu mereka cuba lagi memaksa untuk masuk ke gerabak tu. (Padahal pintu keretapi tu dah berapa kali tak berjaya nak tutup). Tindakan mereka ni bagai mancurah minyak ke atas beberapa unggun api (bukan aku saja yang kening bercantum dan mulut muncung).


Aku tau kita semua menuju ke destinasi yang memerlukan sampai awal, tapi tak payah lah nak tolak tolak sampai orang lain sesak nafas ngok ! Macam lah satu pintu je ada keretapi tu. Hangiiiiinnnnn ! Kalau aku puasa memang dah makruh puasa aku tu.

No comments: