Monday, July 26, 2010

Kena tikam tu sakit.

Terlalu banyak yang disimpan sampaikan menimbun-nimbun meleleh keluar dari hati. Dan aku tak tahu jika kau sedar apa yang kau lakukan tu, sama ada secara sengaja atau tidak. Tapi hati aku menjerit-jerit dan meronta seperti orang yang dah hilang akal di hadapan muka kau. 


Suatu ketika jujur aku katakan tapak tangan ni hampir sungguh untuk menyinggah di pipi kau. Hidup ni senang je. Kau dengan hidup kau, aku dengan hidup aku. Sesekali masuk campur tiada masalah. Tapi yang mendatangkan masalah tu ialah bila kau cuba untuk hidup dalam hidup aku, TANPA IZIN. 


Mungkin kau jenis perampas yang suka memotong jalan orang lain ketika mereka tidak sedar. Silap besar di situ. What goes around comes around. Satu hari nanti kau jangan nak bising bila apa yang kau lakukan pada orang lain akan lempang balik pada muka kau. Tuhan tu Maha Adil, jangan lupa. 


Apa hak aku akan aku pertahankan walaupun bagi orang lain tak berbaloi untuk dipertahankan. Everything that belongs to me belongs to ME. Melainkan bahagian tersebut memang aku perlu berkongsi, ya aku akan berkongsi. Tiada masalah. 


Makin bertambah sakit hati apabila kau berlagak seperti kau tidak bersalah. Dan kau pertahankan perbuatan kau tu memang tak salah. Ah, memang sengaja cari nahas. Mungkin bagi kau ia perkara biasa untuk menutup periuk nasi orang lain tapi bagi orang lain yang lebih bersifat PAHAM BAHASA ianya tidak. Bukan salah satu daripada norma kehidupan bermasyarakat apa yang kau lakukan tu. 


Ya, bila ada peluang kau rembat. Kau lupa kawan, kau lupa tuhan. Kau hanya ingat diri sendiri. Kau dengar kata syaitan. 


Peluang kau akan tiba. Kenapa perlu dipotong peluang orang lain ? 
.

2 comments:

top_ace7 said...

kenapa ina?

AZ said...

Masalah. ;(

Tak boleh nak ulas lebih lanjut. Biar aku simpan dalam hati je.