Friday, April 2, 2010

Tunggu giliran lambat betul nak sampai

Kalau satu perkahwinan tu senang mesti ramai yang dah kahwin.


Takde lah andartu.
Takde lah lelaki takut komitmen.
Takde lah bayi kena buang bersepah-sepah macam sampah.


Aku ada kawan yang dah pasang niat nak kahwin lebih dari seorang. Kata dia, tak salah untuk lelaki kahwin lebih dari satu. Dalam Islam pun benarkan. Nabi Muhammad s.a.w pun kahwin lebih dari satu. Alasan kawan aku, sebab dia suka ramai orang (lebih dari satu) jadi dia kena kahwin dengan semua orang yang dia suka tu.


Lucu kan ?


Tapi dia belum ada pengalaman lagi kot bercintan cintun secara serius dengan seseorang. Tu pasal lah duk pikir macam tu.


Bukan nak cerita pasal kawan aku tu. Aku nak tulis pasal aku.


Aku bukan duk gatal sangat nak kahwin. Tapi tengok orang kahwin rasa macam best je.


Ada orang jaga bila sakit.
Ada orang nak mengadu bila dalam kesusahan.
Ada orang nak share berita gembira.
Ada orang nak peluk peluk.


Paling penting, boleh hasilkan satu ciptaan yang paling berharga dalam dunia ni, ANAK.


Aku tak tau kenapa kuat sangat perasaan nak jadi mak orang. Mungkin sebab banyak sangat baca blog-blog mereka yang baru menjadi ibu. Kak Hidd, LadyNoe, SueAnnaJoe, mereka baru je menempuh alam tersebut. Comel-comel pulak tu anak diorang. Kawan sekelas pun bakal jadi ibu. Hari-hari tengok dia bawa perut besar tu ke hulu, ke hilir pergi kelas, balik kelas. Peh, mesti penat tu.


Bila pula giliran aku ?


Suka ja berangan ! Belajar pun belum habis, ada hati pula aku nak jadi isteri dan mak orang. Hahaha. Doakan lah aku cepat bertemu jodoh dan dapat zuriat. Mak ayah aku pun nampak macam dah tak sabar nak cucu. Adik-adik aku pun dah tak sabar nak manjakan anak saudara sendiri.


Amin.

No comments: