Friday, April 9, 2010

Thanks for the memories

Mood pagi tu memang jadi gampang. Gampang segampang yang boleh. Bila mood dah gampang, emosi jadi kurang stabil dan diri jadi murung.


Ok, malas nak ulang balik kisah murung terburuk dalam hidup aku.


Dalam kelas, presentation mengenai Mood and Anxiety Disorder. Dah murung belajar/dengar lagi pasal kemurungan. Benci betul. Wrong timing pulak mood aku ni. Banyak kali aku terperuk dalam tandas untuk tenangkan fikiran dan bertindak di luar batasan (nangih ler..). Ada sesetengah ayat dari presentation dan juga dari manusia-manusia yang hadir hari tu yang buatkan aku jadi touching sikit.


Tapi aku masih gagah lagi depan diorang. Cuma kening bercantum ja.


Fast forward kepada keesokan harinya.


Lepas test petang tu aku tunggu Abah kat tempat biasa. Tu pun lepas aku kena jalan tengah panas pergi Petronas untuk beli topup. 


Perhatian: Aku masih lagi murung.


Aku kira dalam 15 minit lepas aku talipon Abah aku keluar nak pergi pejabat Bendahari. Nak ambil clearance slip. Keluar ja aku nampak Naza Ria dah tunggu kat port biasa.


Dengan penuh keyakinan dan tanpa menoleh kiri dan kanan, aku pergi terus ke kereta. Sampai depan kereta aku nampak ada bayang perempuan bertudung warna purple. 


'Sibuk pulak budak ni nak ikut amik aku', cakap aku dalam hati.


Aku dah siap sedia nak buka pintu, tapi aku terlihat kelibat manusia lain dalam kereta tu.


'Eh, siapa pulak ni ?'


Aku lihat pada pemandu kereta. Bukan Abah. Dengan kadar segera aku melepaskan pintu tu dan menjauhkan diri dari kereta tu. Untuk coverline, aku keluarkan handphone dan terus dail 1. Speed dial. Aku toleh kiri kanan, dengan harapan takde siapa nampak (except for budak dalam kereta tu la). Fuh selamat, takde orang.


'Eh Azlina. Apasal ?'
.
.
.
.
.
.
.
.
.
'Tak, aku tengah tunggu bapak aku datang ni...' 


Memang aku rasa loser gila hari tu. 
X______________X

3 comments:

Aka-chan said...

kete sape yang ko nak naek tu??

AZ said...

Wo pu che tau. Heh heh.

Aka-chan said...

haha.. gila la kau. memang lagak macho. haha