Friday, July 24, 2009

Penat lah duduk.

Semalam idea datang mencurah-curah untuk aku menulis. Malangnya, aku tak menulis. Sebab aku letih. Yelah, berfikir je dah cukup untuk buat aku letih sejak mula cuti ni.


I'm tired of sitting at home doing nothing. Amir, pinjam ayat kau.


Biarkan lah. Hari ni aku gagahkan jari jemari untuk menaip sikit. Macam tak best pula kalau tak letak sesuatu dalam blog ni.


Dah seminggu Harry Potter kat panggung tapi aku baru tengok sekali je. Tak puas hati betul aku. Harry Potter sebelum ni aku tengok lebih dari 5 kali. Sebab aku kumpul tiket, masuk peraduan kat website GSC. Tapi menang hadiah saguhati je. Tu pun aku tak pergi ambil hadiahnya. Berlagak sikit. Menang complimentary pass je.


Harry Potter kali ni aku masuk juga peraduan. Harap menang lah aku Grand Prize. Boleh guna beg Quidditch tu letak baju nak balik kampung raya nanti. T-shirt Quidditch tu pula aku pakai untuk perjalanan balik.


Peraduan tamat 9 Ogos. Lambat lagi. Tapi, aku dah menang satu hadiah.



Seronok seronok !!


Bila lagi eh nak pergi tengok lagi ? Walaupun aku dah tengok, tak rasa pula rugi duit pergi tengok lagi. Sebab sangat best ! Seperti yang dijangkakan, ada beberapa babak penting yang tak dimasukkan dalam siri 6 ni. Instead, babak yang tak ada dalam buku dimasukkan. Contoh, babak Death Eaters serang The Burrow. Dan juga babak di mana Ginny ikat tali kasut Harry. Apakah ?? Belum apa-apa dah jadi orang gaji ?


Dalam buku, pengakhiran buku ialah upacara pengebumian Dumbledore (opsss, spoiler!). Tapi dalam filem mereka tak masukkan. Aku hampa. Aku rasa bahagian tu patut dimasukkan sebagai tanda hormat pada Dumbledore.


Tunjuk wand ke langit ? Bagi aku agak lame. Dan Harry Potter mana boleh ada unsur lame !


Kalau ada bahagian pengebumian tu mesti lagi basah tudung aku. :( Percaya atau tak, walaupun dah keluar dari panggung aku masih lagi menangis teresak-esak. Tsk tsk tsk... Cuma aku control sikit la audio volume tu.


Ok, cukup dengan negatif.


Positifnya, apa yang aku gambarkan masa baca buku sama dengan yang digambarkan dalam filem. Mestilah kan. JK Rowling tentu dah bagitau bahagian ni macam mana. Hubungan Ron dan Hermione dah ditunjukkan dalam siri ni. Tak apa, awal sikit. Harry dan Ginny pun. Tak apa. Boleh diterima. Masa bahagian Quidditch yang paling aku suka. Ron, Keeper ! Sangat cool !


Patut tunjuk full length match. Baru terbaik !


Sebenarnya aku tak nak tulis review. Ter-tulis pula. Dah lah. Nak Maghrib. Buka puasa !

2 comments:

top_ace7 said...

wahh.
besnye.
tapi dapat tatoo?
nk letak mana tuu?
hehe.

AZ said...

letak je mana mana yg boleh. haha. simpan je buat hiasan.