Thursday, July 9, 2009

Michael @ Mikaeel ?

Aku bukanlah seorang peminat yang hafal semua tajuk lagu dengan lirik MJ. Aku juga tak hafal step lagu Thriller walaupun aku pernah tengok music videonya. Tapi aku akui ada beberapa lagu MJ yang aku suka. Antaranya, Heal The World, I'll be There, You Are Not Alone. Ye, semua lagu yang hit dalam carta. Kan dah cakap aku bukan peminat dia.


Masyarakat memuja beliau dan mengangkat diri beliau sebagai legend. Ramai yang mengalirkan airmata tatkala mengetahui berita kematian MJ. Aku juga sedih tapi tak sampai mengalirkan airmata. MJ merupakan seorang penghibur yang kreatif. Hebat ? Mungkin. Tapi pada aku perkataan kreatif lebih sesuai. Tengok je lah dia punya persembahan. Wajib ada elemen-elemen pelik dan lain daripada yang lain. Kalau kita tolak semua elemen ni aku rasa persembahan dia tak akan jadi sehebat yang biasa kita lihat.


Kehidupan beliau yang eccentric sentiasa menjadi perhatian ramai. Tak kisahlah kalau kau ni die hard fans dia ke tak, kau mesti nak ambil tau. Jangan cuba nafikan. Come on, this is the King of Pop we're talking about ! Mustahil kau tak nak tau mengenai kehidupan peribadi beliau.


Mengenai isu beliau seorang Muslim, aku rasa itu antara dia dan Tuhan. Noktah. Setakat ni tak ada bukti lagi.


Tapi aku jadi sedih yang melampau-lampau bila tengok video kat bawah ni. Tersentuh hati perempuan aku.


His music will live on forever. Aku setuju.


Notakaki: Kalau aku nak ambil Blanket jadi anak angkat boleh tak ?

No comments: