Tuesday, July 14, 2009

Benda yang kau tak boleh kutuk depan aku.


Tengok poster je dah cukup untuk buat aku rasa macam nak melompat dan menjerit kuat-kuat. Dalam panggung nanti aku tak taulah macam mana reaksi aku.


Mulanya kata 21 November 2008 tapi dilewatkan ke 16 Julai 2009 disebabkan Twilight. Pfft ! Lama tau tak aku tunggu !


Tapi tak apa. Dalam masa 2 hari lagi aku akan dapat tengok dan bandingkan mana lagi hebat. Imaginasi aku atau imaginasi mereka.


Aku harap David Yates tak mengecewakan dalam siri keenam ni. Aku YAKIN siri ni tak akan menghampakan peminat-peminat setia The Chosen One.


Sekarang aku rasa benda lain tak bermakna lagi. Termasuk perlawanan Manchester United dengan Malaysia Sabtu ni. Heh.


Sorry beb, Harry Potter mengatasi segala perkara dan benda duniawi.


Kat bawah ni antara karakter-karakter yang aku suka. Tengok je lah.



Ron dalam Quidditch robe ! An exciting sight, don't you think ? Sangat segak bergaya seperti Russell Crowe dalam kostum Gladiator. Aaaaahhhhh...



Aku sangat suka Ron Weasley. Ada sifat sense of humour yang innocent, setia, senang puas hati dan berani mempertahankan kawan-kawan walaupun dia sedar kelebihan dia tak seberapa. Karakter yang superb, ditambah dengan pelakon yang betul-betul menghayati watak Ron. Bertambah-tambah suka aku dengan Ron. *giggles*



Emma Watson dah membesar jadi seorang wanita yang sangat HOT ! Walaupun aku sama jantina dengan dia, tapi aku rasa Emma ni memang cantik sangat. Aku sangat adore dia. Walaupun Hermione dalam imaginasi aku tak secantik dia tapi aku buat pengecualian. Tak semua yang kita nak kita dapat. Kan ?



Ini lagi satu karakter yang aku suka dan ditambah dengan pelakon yang tepat untuk karakter tersebut. Draco Malfoy dilakonkan oleh Tom Felton. Cam tak muka dia ? Tom ada berlakon dalam Anna and The King. Alah, cerita yang ada Deanna Yusoff, Chow Yuen Fatt dan...errr...aku lupa nama pelakon perempuan tu. Ha ! Jodie Foster. Tom jadi anak Jodie Foster. Dalam cerita tu dia sangat comel, dalam Harry Potter dia sangat kacak bergaya.


Tu je lah yang aku letak pengenalan bergambar. Kalau ikutkan sampai esok pun aku tak habiskan entri ni. Sebab baaaaaaaaaaaaaaaaanyak sangat karakter yang aku suka. Senang cerita, aku suka semua perkara tentang Harry Potter. Bukan setakat Harry Potter je. Goblins, house elves, Death Eaters. Even giants ! Aku suka semuanya. Lord Voldemort pun aku rasa agak hot, walaupun dia tak ada hidung sangat.


Gila tak sabar wehhhhh !

3 comments:

susudalambotol said...

selamat menonton. suami pun dah beriya2 ajak p tgk harry potter. jgn terbekenan kat salah sorg sudah :P

kecah! said...

harry potter xbest!!!!!!!!!!!!!!!!!

AZ said...

kak hid: terbekenan dgn emma watson takpe. cantikkkk. :)

abdul: awak kata tak best, tp sy kata best. noktah.