Wednesday, July 22, 2009

Akhirnya !

Everything was great. The crowd, the seat, the players, the game, despite the stupid commentator reference to MU as Mans United. What the .... ??? He deserve a nice big fat slap in the face, to be honest. Don't think he was a fan of MU.


Wahhhh mentang-mentang lah pergi tengok MU main dah berlagak nak speaking London.


Hikhikhik.


Aku pasti semua dah tau keputusan kedua-dua perlawanan tersebut. Jadi tak payah lah aku susahkan diri menaip balik kan ?


Perasaan dapat tengok pemain-pemain pujaan betul betul depan mata memang tak dapat digambarkan dengan kata-kata. Ye lah. Mereka tu orang jauh. Bukan selalu dapat tengok ye tak. Bila dapat tengok tu, huish, rasa kitalah orang paling bahagia sekali dalam Malaysia ni. Ok berhenti di sini. Macam dah poyo sikit.


Stadium Bukit Jalil hari tu memang rata-rata yang datang pakai baju merah. Aku pun buat keputusan untuk tak ketinggalan pakai baju merah. Dulu aku runsing baju apa nak pakai. Klik sini. Cuma segelintir pakai baju kuning hitam. Mari kita lihat gambar. Eh belum boleh tengok gambar lagi. Belum upload dalam laptop sebab Ida pinjam Takeshi minggu ni.


Aku pergi awal untuk dapatkan tempat duduk yang best untuk tengok perlawanan tu. Berpanas terik bawah pancaran cahaya matahari sampai terbakar kulit aku. Tapi demi nak tengok dekat punya pasal semua tu ditolak tepi. Sebenarnya, kalau duduk jauh sangat aku kurang nampak.


Walaupun aku peminat MU tapi aku tak lupa untuk sokong pasukan negara kita juga. Baju memang orang boleh pakai merah tapi dalam hati semua peminat MU yang datang hari tu tetap beri sokongan pada pasukan negara kita. Serius aku tak tipu ! Saat yang paling membanggakan masa gol pertama Amri tu. Lagi hebat sorakan gol Amri dari sorakan gol Nani, Rooney dan Owen.


Cayalah Amri !


Dalam perjalanan balik dari perlawanan tu aku dapat berita MU akan lawan semula dengan Malaysia sebab mereka batalkan tour ke Indonesia. Dipendekkan cerita, kami adik-beradik pergi lagi. Tapi kali ni aku rasa nak sokong Malaysia pula. Aku pakai baju Malaysia. Demi Malaysia aku pakai baju warna kuning. Tsk tsk tsk. Tak pernah aku pakai kuning.




Kebulur. Excited sangat sampai lupa makan.

Lambat pula nak tunggu Ida. Nak kasi korang tengok gambar Match of the Year.


Notakaki: Aku duduk baris Tomok seh masa perlawanan kedua tu ! Hahahahahha. Tomok ! Tomok ! Tomok !

No comments: