Wednesday, March 31, 2010

Kalau

Kalaulah boleh aku lunaskan segala hutang budi yang kau berikan.
Mesti aku buat. Walaupun ianya akan membawa padah pada diri.


Kalaulah boleh aku hilangkan kau dari hidup ini.
Dah lama kau akan hilang. Walaupun akan membawa bencana pada diri.


Kalaulah boleh aku diamkan mulut kau.
Satu patah perkataan dari mulut tu takkan keluar untuk menyakitkan hati.


Kalaulah boleh kau membaca fikiran manusia.
Pasti kau akan masuk hospital sakit jiwa dek kerana tahap kemurungan yang melampaui tahap normal.


Kalaulah boleh hati kau boleh diwarnakan putih, warna suci murni.
Takkan hitam lagi hati kau seperti sekarang.


Kalaulah boleh telinga kau mendengar apa yang diperkatakan.
Pasti dunia akan menjadi lebih mudah dan kurang merunsingkan.


Kalaulah boleh kulit kau menyentuh kulit darah daging kau.
Dapatlah dikurangkan nafsu amarah yang terpendam.


Kalaulah boleh segala yang diatas dilakukan.
Takkan wujud entri sebegini.


Ya, pada saat ini aku begitu membenci kau.

2 comments:

Aka-chan said...

kalau la dia mengetahui perasaan kau, pasti dia akan lebih memahami..

AZ said...

Tu lah masalahnya....kalau.