Wednesday, March 3, 2010

Mimpi

Mana lampu hijau ???


Malam tadi aku mimpi benda pelik pelik aja. Lupa basuh kaki sebelum tidur. Balik je dari rumah aunty Chun aku terus tukar baju dan merebahkan diri atas katil. Mengantuk. Sebab aku baru je habiskan masuk data dari 4 bab ke dalam otak untuk test hari ni.


Berbalik kepada mimpi.


Mimpi pertama:

Keluarga aku buat gotong-royong bersihkan kawasan rumah (memang dah sah sah mimpi sebab realiti memang takde maknanya keluarga aku buat gotong-royong). Dah lepas kutip segala datuk nenek sampah yang terperangkap dalam kawasan rumah, aku masukkan dalam beg plastik hitam tu. 


Aku yang terakhir habis masukkan sampah jadi aku lah yang kena letak semua beg plastik tu kat luar. Masa aku sampai luar, aku perasan ada satu beg plastik hitam dah baik parking kat situ. Tapi macam tak banyak isi lagi sebab tak nampak kembung macam beg plastik lain. Aku buka beg tu, selak selak apa isi kat dalam. Mengucap panjang bila aku tengok apa ada kat bawah sekali beg plastik tu.


Mayat perempuan yang dah dikerat banyak banyak macam Kassim Baba tu. Mak datuk ! Punyalah terkejut sampai aku terbangun betul betul. Aku kesat dahi. Nak lap peluh dingin tu, tapi takde. Yelah aku tidur dalam bilik ada aircond (macam riak pulak). 


Lepas tu aku tidur balik. Suasana di luar pun masih gelap, walaupun jam menunjukkan pukul 7 pagi. 


Mimpi kedua:

Mimpi ni memang lari tajuk la dari mimpi pertama tadi. Tak ada kaitan langsung !


Aku keluar dengan member-member, D, A dan Q. D tu aku tak tau mana datang sebab antara watak-watak dalam mimpi aku ni D takde kaitan pun. 


Entah apa kes pergi keluar merayau-rayau dalam kedai buku. Tapi ni bukan sebarang kedai buku. Kedai buku ni besaaaaaaaaaarrrr gileh ! Ada dalam 2-3 tingkat jugak la. Ala ala Borders kat Times Square tu la. Besar kan ?


Jalan punya jalan, kat tingkat jual CD, DVD, album semua, A peluk pinggang aku secara tiba-tiba. PEH. Terkejut tak hengat lah kan. Q tengok dengan muka macam baru lepas nampak orang terjun bangunan dan jatuh terjelepuk depan dia.


Aku rasa scene lepas kena peluk tu di-censored sebab scene beikutnya aku dah kat tingkat lain dengan A. Dan kitorang cuma jalan bersebelahan tanpa sebarang bicara. Cuma aku pandang dia, dia pandang aku. (Dah macam Sembilu pulak aku rasa.)


Yuck.

***

Teringin juga nak tau maksud tersirat di sebalik dua mimpi tu. Hmm, tapi orang tua-tua cakap mimpi ni mainan tidur je kan. Atau syaitan-nirrojim. 


Oh ya, test tadi aku tetap jawab dengan cemerlang, walaupun ada dua soalan aku tak dapat jawab. Apasal lah banyak sangat bakteria yang wujud dalam dunia ni ? Dah tu gatal pulak manusia ni nak bagi nama sedap sedap. Celaru otak aku !


Runut bunyi : Westlife - I Have A Dream.

2 comments:

Unknown said...

mimpi hanya sekadar mainan tido aje...tapi kadang2 dari mimpi tu ada makna yang tersurat dan tersirat..hanya ALLAH sahaja yang tahu...tapi jangan fikirkan sangat mimpi tu k...nothing will happen..insya-ALLAH

AZ said...

Dah lupa pun mimpi tu. So confirm la mainan tidur je. Huhu.