Sunday, March 28, 2010

Keperluan mengatasi Kehendak.

Aku perlukan pertolongan.


Pada saat ni, aku dapat rasakan fasa sekarang akan masuk ke fasa yang lebih serius sekiranya aku tak mendapatkan pertolongan dari golongan profesional.


Aku tak nak pisang berbuah dua kali.


Bebanan yang terlalu berat bagi orang tersayang untuk menanggung.


Saat ni semua aku rasa macam menolak aku ke satu penjuru. Penjuru yang bersembunyi di sebalik tirai hitam yang tak mampu ditembusi cahaya. Di situ aku cuba untuk gembira, tenang. Teman ? Tiada yang lain melainkan yang Maha Esa. 


Tapi, kehadiranNya aku tak dapat rasa.


Segala prasangka aku cuba buang tapi setakat ni, gagal. Hidup ni semuanya berpura-pura. Tak nampak lagi keikhlasan. Kenapa ?


Aku salah ke orang lain salah ?
Satu jari dituju pada orang, empat jari tunjuk balik pada diri.
Salah siapa ?


Ego ?
Persekitaran ?
Ibu bapa ?
Tuhan ?


Bila tiada sebab untuk hidup, mengapa perlu hidup ?
Bila dikelilingi kawan-kawan, kenapa masih terasa keseorangan ?
Bila mampu bergerak bebas, mengapa masih terasa terperangkap ?

3 comments:

Aka-chan said...

ape kisahnya ni?? memerlukan pertolongan ??

Unknown said...

setiap insan yang ALLAH lahirkan kat muka bumi ni,ada tujuannya.kita jangan sesekali pertikaikan tak ada sebab untuk kita hidup kat muka bumi ni.cuma kadang2 kita terlupa apa tujuan kita hidup kat muka bumi ni...maknanya...itu satu salah hal yang perlu kamu cari...jangan putus asa untuk cari jawapan...'bila tiada sebab untuk hidup,mengapa perlu hidup?'..insya-ALLAH one day U will find the answer.
bila di kelilingi kawan-kawan,kenapa masih terasa keseorangan??hmmm...mungkin masa di kelilingi kawan2,kamu berada dalam dunia kamu sendiri...sebab tu kamu masih terasa keseorangan..kamu terlupa,masih ada orang2 sekeliling kamu yang mengambil berat tentang diri kamu.so...jangan selalu berangan yeak..hargai orang yang ada kat depan mata..jangan bila dia dah pergi jauh...baru kita terasa kehilangannya...

bila mampu bergerak bebas.mengapa masih terasa terperangkap??hmmm...sebab kamu tak menikmati betul2 rasa kebebasan tu...banyak perkara yang bermain+membelenggu fikiran kamu.sebab tu kamu rase masih lagi terperangkap walau pun kamu mampu bergerak bebas..ok...jangan sesakkan otak kamu dengan macam2 perkara...biarkan ia berlaku satu persatu...biarkan segalanya berjalan mengikut turutan.ALLAH dah rancang perjalanan yang cukup bagus untuk umatNYA.Kita sendiri yang mengkucar-kacirkan hidup kita sendiri..

p/s:dah mula communicate dengan orang seberang ke?? :P

AZ said...

Takde communicate pun la kak. Heheh. Saya perlukan therapy. Sejak akhir-akhir ni terlalu depressed. Tapi kat malaysia takde therapist. ;(