Tuesday, February 16, 2010

Kanvas putih dah jadi lukisan buruk.

Tempat lepak best !


I think I have brain tumour.

Somebody saaaaaaaaavee meeee ! (lagu tema Smallville)

Entri depressing aku yang ke berapa pun tak tau (banyak sangat sampai tak terkira mungkin).

Iqra'...


Lately, aku rasa dunia ni dah berubah. Serius aku rasa lain. Semua perkara yang aku buat tak semua menjadi. Tak semua mengikut kehendak hati aku. Semacam ada satu kuasa besar yang sentiasa hendak mencabar kesabaran aku untuk menerima keadaan yang berlawanan dengan kehendak aku.

Well, yea...the world doesn't revolve around me.
But sometimes you can't help the feeling.

Kalau ada sesiapa yang (terbaca) boleh inform aku macam mana nak berubah ? Berubah untuk menjadi lebih baik, semestinya. 

***

Ingat lagi kisah pengembala kambing yang suka menipu orang kampung ?

Dia tipu orang kampung beberapa kali untuk tolong beliau selamatkan kambing-kambing yang (belum) dibaham harimau. Bila betul betul kambing tu semua nak dibaham harimau, pengembala ni minta tolong lagi daripada orang kampung. Tapi orang kampung hanya gelakkan dan tak endahkan pengembala tersebut.

Realitinya ?

Kalau aku, aku pergi tolong juga. Sebab kemungkinan dia berkata benar tetap ada, walaupun 1%.

Jadi apa perasaan korang bila diri dah berusaha rasa nak berubah dan segunung harapan untuk orang terdekat memberi sokongan padu, hanya tinggal harapan semata-mata ? Walaupun ini kali yang kesepuluh ? Kesebelas ? Seratus mungkin ?

Hampa ?
Kecewa ?

Semestinya. 

Please lah. Aku hanya perlukan sokongan dan dorongan untuk maju ke hadapan. Bukan perlian dan lawak jenaka.

Yang lain sentiasa diketepikan dan dipijak-pijak agar 'mereka' yang sama itu nampak lebih kuat. 


Aku benci environment ini.


Notakaki: Boleh kaitkan kisah pengembala kambing dengan cerita aku ? 

3 comments:

Anonymous said...

hurm..
perubahan xsenang nk capai klu xde dorongan n kemahuan aite.
dunia berubah. ofcosh!
ppl change in split second. dunia ape ntah lagi tol x. sebab isinya adalah manusia.

so.if u rili2 want to change for good then go ahead.
tp jgn smpi terlalu kejar perubahan yang ko nak tu smpai tercicir quality indah yang dah ko ada.
orang x sedar keistimewaan die. hanya kejar sesuatu yang ntah apa.

peduli pada yang memijak.
pandang pada yang menghulur tgn.
mereka tak kenal ko. walu beribu kali mereka mengIyekan dan membetulkan tapi beribu kali jugak ianya silap.
tade siape yang lebih memahami ko slaen dri ko sendri which ko pon stil mencari aite.
so..
just be strong n hold to what u tink is good for u. jgn buang semua pendapat dikeliling. amik dan tapis. serdaknya buangkan aje.

jgn tgu dunia brubah tuk kita.
harapannya tiada.
tapi bagi aku ko da ok.
hayati pahami terima dan hargai apa yang kita miliki.
itu penting.

AZ said...

But everyone else doesn't seem to trust my judgement.

Tanpa nama, terima kasih ! Pandangan anda sangat dihargai. :)

Anonymous said...

if they dont trust u then make them trust u. but again, whatever u did, u have to start from basic which is urself.

its difficult but not impossible.

gudluck!

n you are welcome.