Monday, August 9, 2010

Misteri muka depan.

Baru perasan yang blog ini akan di-update setiap 3 hari. Jadi, untuk meneruskan kesinambungan tersebut, diadakan satu entri mengenai hidup ku yang tak kurang juga hebat dan AWESOME !


Hidup ni sentiasa diselubungi misteri yang sentiasa kita mencari jawapannya. 


Kenapa langit berwarna biru dan rumput berwarna hijau ?
Kenapa bila nak bulan puasa cuaca bertukar menjadi sangat panas lagi memanaskan ?
Kenapa banyak keluar status update yang berunsur kejiwangan sejak kebelakangan ni ?


Selain misteri ketiga, misteri-misteri lain aku tiada jawapan. Heeee... ;D


Seorang kawan (berlawanan jantina) pernah menyuarakan pendapat mengenai rupa paras aku, pada pandangan dia. Menurut beliau, rupa aku tak comel tetapi ada sesuatu yang menarik minat dan membuatkan dia suka tengok. Masa dia cakap tak comel tu aku dah siap-sedia nak tumbuk. Ok tak, tipu je. Entah apa yang sesuatu tu pun aku tak tau. Dia tak terangkan dengan lebih mendalam dan aku pun tak tanya lebih-lebih. Aku kurang selesa dalam keadaan tersebut. Nak senyum nampak macam perasan, nak berkerut nampak macam tak cintakan diri sendiri. Maka, jalan terbaik adalah tukar topik perbualan.


Dari ingatan aku yang tak berapa kuat ni, itulah kata-kata terbaik yang pernah keluar dari mulut dia mengenai aku. Yang tanpa diminta dia beritahu, dan tanpa berselindung dia luahkan. Kira ikhlas lah tu kan ? 


Terima kasih, ex-husband ! 8D
.

No comments: