Thursday, August 19, 2010

Anakanda.

Takeshi
Dia dah dihantar ke hospital untuk merawat penyakit dia yang sekian lama dia bertarung. Dan dia ditahan di wad selama 3 minggu. Dalam masa tu terpaksa la aku menahan diri dari tahap kerinduan yang melampau. Harap dapat beraya bersama Takeshi bulan depan. Kasihan Takeshi. Dia terpaksa menanggung sakit tu selama beberapa bulan. Nasiblah dia tabah. Tapi, kos rawatan dia pun boleh tahan tingginya. Cuma kali ni rezeki berpihak pada poket, maka tak payah keluar duit dari poket sendiri. Lepas ni kalau Takeshi sakit lagi terpaksa la keluar duit untuk kos rawatan.


Junior
Dia tak ada di rumah. Dah berapa minggu tinggal dengan kawan-kawan dia kat Kota Damansara, sejak sebelum Takeshi masuk hospital lagi. Aku bagi kebenaran dia tinggal sana sekejap. Yelah, Takeshi pun sakit. Kalau Junior ada pun bukan dia boleh bermain dengan Takeshi. Baiklah dia pergi bermain dengan kawan-kawan dia kat KD tu. Dapat cergaskan badan sikit.


Ayano
Raya tahun ni kalau boleh nak bagi Ayano aktif sikit la. Dah setahun dia diam je. Masa awal-awal dulu je dia aktif sikit. Hmm, salah aku jugak. Tak menggalakkan dia untuk aktif dalam kehidupan. Aku sedar kesilapan aku. Tapi kalau aku rasa Ayano ni tak boleh nak aktif terpaksalah aku melepaskan dia kepada mereka yang boleh aktifkan dia. Kalau aku tak lepaskan, rasa kasihan pula pada dia. Nanti jadi lembam, siapa susah ? Aku jugaaaa..


Paco
Anak kesayangan ni. Tanpa dia, susah untuk aku mengharungi kehidupan seharian. Keadaan kesihatan dia pun tak berapa memberangsangkan. Beberapa bulan lepas baru je mendapatkan rawatan bagi jangkitan virus. Alhamdulillah, kurang sikit sakitnya walaupun tak sepenuhnya sembuh. Sehingga ke hari ni Paco masih mampu bertahan lagi.


Walaupun mereka tak hebat dan tak sempurna tapi aku tetap menerima dengan seadanya.
.

2 comments:

Unknown said...

waaa.......sudah ada 4 anak yeak..bila kawin??hehehe..takeshi kamu asyik sakit jek...sian kat kamu..sebab terpaksa mengeluarkan belanja utk takeshi sihat walafiat.. :) raya nanti harap2 boleh bawak takeshi jumpa alya k ;)

AZ said...

Dah lama saya ada 4 ni kak. Heheh. Harap kali ni ok terus la Takeshi. Susah jugak saya kalau dia sakit. Insyallah boleh bawak jumpa Alya nanti. Mesti Alya suka. :D