Friday, August 6, 2010

Deep bermaksud dalam.

Dua perkara yang memang aku impikan (over -.-) terkeluar dari benak fikiran ku dan di-project ke dalam mimpi.


Kisah ini boleh bikin filem di mana majoriti penonton adalah mereka yang memilih untuk menonton filem tersebut kerana filem itu saja yang ditayangkan pada masa yang sesuai. Ah, apa aku cuba tulis ni ?!


Babak dramatik seharusnya tidak perlu dibuat secara melebih, seperti yang kita dapat lihat dalam kebanyakan drama-drama Melayu yang disiarkan di saluran Astro Ria, Prima dan saluran sewaktu dengannya. Cuba buat simple but concise. Ni kalau tak meleret sampai 15 minit babak tu memang tak sah. Sangat saks bagi penonton yang tak menggemarkan aksi-aksi sebegitu. Woi, apahal tiba-tiba masuk drama Melayu nih ?!


Dah beberapa kali aku mengalami mimpi yang membawa kepada maksud yang sama. Apa masalah ni ?


We go deep ?


Kalaulah ungkapan tersebut akan dapat didengari di alam realiti ni, alangkah indah dan bahagia hidup. Buat seketika. Kerana aku tau laluan tersebut tidak akan pergi jauh. Ia akan berakhir dengan jalan penuh berduri dan lubang hitam di penghujungnya dimana lubang itu jauh terperosok sehingga ke teras bumi. Sakit kalau jatuh.


Tapi aku mahu.
;(

.

No comments: