Thursday, December 2, 2010

Sandarkan pada kenangan.

Dalam tak sedar dah sampai kita ke penghujung tahun. Hanya 30 hari sahaja untuk hari terakhir dalam tahun 2010. Pejam celik, pejam celik, dah sampai tahun baru. Bulan Disember ini lah ramai manusia sibuk memikirkan azam tahun baru.


Tapi tak ramai yang berjaya. Akhirnya, azam tu dibawa ke tahun hadapan. Berkitar lah sehingga beberapa tahun sampailah pada satu tahun mereka sudah mula meninggalkan menanam azam tahun baru. 


Sama juga aku. Sudah bertahun aku tiada azam tahun baru. Baik tiba bulan Muharam, baik bulan Januari. Pada aku, tak perlu mengikut tahun nak lakukan sesuatu. Bila-bila boleh bukan ? 


Macam aku pernah cakap dulu....setiap tahun azam tahun baru aku ialah tidak mempunyai azam tahun baru. Tiap-tiap tahun azam aku tercapai. Hati jadi senang, kepala tak berserabut, tahap tekanan di bawah paras bahaya. Apa ada hal ?


Tadi kata tak ada azam. Eh apa daaaa ???
.

No comments: