Wednesday, September 2, 2009

Air batu campur kosong satu boss ! Gula kasi lebih !

Berhabuk sudah tempat ni. Nasib aku tak ada penyakit asma. Kalau tak mesti salur pernafasan aku dah menjalankan tugas melindungi badan aku dari sebarang serangan agen-agen perosak yang terdapat dalam debu-debu dan udara. Topeng dah habis. Aku tak sempat nak beli untuk lindungi diri dari selesema babi.


Tak faham sila buat-buat faham.


Nak cerita pasal perlawanan United vs Arsenal hari tu semua orang dah tau keputusan dan banyak dah reviu-reviu dibuat di alam maya ni. Dan mungkin juga orang dah malas nak dengar/baca mengenai betapa hebatnya Arsenal main tapi tak ada nasib malam tu. Mungkin juga orang dah penat bersorak dan bagi pujian melambung pada Darren Fletcher sebab memperkasakan benteng pertahanan United yang agak goyah disebabkan ketiadaan Ferdinand. Tapi aku rasa orang belum jelak lagi melihat tandukan Abou Diaby yang menewaskan penjaga gol pasukan beliau. 'Orang' dalam ayat-ayat aku tu dah tentulah penyokong United. Sebab penyokong Arsenal dah tentu masih lagi meratapi kekalahan mereka malam tu dengan menangis dalam bilik air selama 7 hari 7 malam. Lagi teruk, ada juga penyokong Arsenal yang melakukan aksi merempit bila pergi dan balik kerja. Nak lepas geram kasi preng preng sikit lah. Konon nak tunjuk hebat lah depan penyokong United.


Please dude. Your team lost, no matter what. Hahahahahaahahhaha.


Aku yakin Wenger menaruh dendam kesumat yang teramat terhadap Fletcher, dan mungkin juga pada Ferguson. Tapi yang pasti dendam ni akan bertambah parah lagi bila United bergelar juara EPL buat kesekian kalinya. Bawa ke musim seterusnya dan seterusnya dan seterusnya sampai lah Wenger bersara akibat tekanan perasaan tak dapat merampas gelaran juara EPL dari United.


Ok selesai sesi menjatuhkan maruah mereka.
Opppssss, tercerita pula. Maklumlah, I beremosi sikit bila cerita pasal United.


Ok ok, ni bukan blog bola. Jauh sekali blog rasmi Manchester United. Maka aku hentikan cerita berunsurkan bola buat sementara. Untuk entri ni je.


Aku amat bahagia sekarang kerana Mak dah tak boleh halang aku untuk menjadi pengawal stereng kereta lagi. Dengan rasminya hari ni aku menjadi seorang pemandu berwarganegara Malaysia yang sah di sisi undang-undang. Dengan lesen P. Tapi aku tak rasa aku sah di sisi Mak aku lagi. Tak apa, jalan ni masih jauh lagi untuk dilalui.


Ingat tau jalan biar ke depan, jangan ke belakang. Selingan iklan Petronas sempena Hari Kemerdekaan Malaysia ke-52 bertemakan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.


Utamakan habissssssss! Tambang teksi naik, tambang bas naik, harga minyak naik, stok gula kurang. Apa ni Uncle Najib ???? Janganlah bagi rakyat makin susah. Tengah-tengah kegawatan ekonomi ni lagi nak naikkan tambang pengangkutan awam. Uncle tak tau ke majoriti pemandu teksi kat Subang Jaya dan Shah Alam tak pakai meter ? Uncle tak tau ke betapa peritnya bila minta ayah sendiri duit lebih untuk bayar tambang teksi yang tak setimpal dengan perkhidmatan ? Uncle tak tau ke ayah I nak pencen dah ? Susah lah macam ni. Nasib baik bulan puasa tau, kalau tak I terpaksa ikat perut untuk kurangkan perbelanjaan ayah I. Sedih tau macam ni. 1Malaysia 1Malaysia juga. Tapi bila dah menyusahkan rakyat macam mana nak 1Malaysia ?! Jangan sampai 1Malaysia jadi Malaysian Malaysia. NO.


Sebelum aku tulis sesuatu yang boleh menyebabkan aku ditahan dalam ISA baik aku berhenti. Dah lah. Nak pergi buat assignment dan tutorial yang berlambak-lambak tu. Lagi lama aku peram lagi lambat aku nak sampai tahap optimum untuk dapat Anugerah Dekan. Ceeeeeeewah!!


Selamat tinggal.

No comments: