Sunday, June 13, 2010

Time of your life.

Pernah suatu ketika dulu terdetik dalam diri aku yang aku takkan dapat zuriat. Scary kan ? Especially bagi seorang yang sukakan kanak-kanak kecil dan tak kedekut dengan kasih sayang (?!). Selalunya, bila macam tu apa yang aku fikirkan tu akan jadi kenyataan. Dah banyak kali aku pernah rasa macam tu. Perasaan yang beritahu kita yang perkara yang kita jauhkan tu akan berlaku pada kita. Pernah rasa ?


Walaupun tak semestinya ia betul, tapi aku tetap rasa down gila bila fikirkan pasal tu. Aku tau rezeki, jodoh semua di tangan Tuhan. Tapi kadang-kadang semangat tak cukup kuat untuk lupakan.


Mungkin sebab terlalu kerap alami kesakitan ketika datang bulan buat aku tak yakin pada ke-perempuan-an aku. Lupa lah kat mana baca, tapi ada sebut yang sesiapa yang dysmenorrhea ada problem kat bahagian reproduktif dia dan boleh menyebabkan kesukaran untuk mengandung. Entah, aku pun tak sure la. Sesiapa yang boleh bagi input sikit, dipersilakan. =))


Lagi orang cakap, lepas kahwin sakit tu hilang. Kena kahwin cepat ni, lega sikit. Huehuehue. Kalau tak tiap-tiap bulan nak menanggung sakit sampai rasa nak tercabut pinggang dan kaki. Mungkin sebab tu Tuhan ciptakan wanita dengan kekuatan di bahagian dalaman dan bukan kekuatan luaran.

.

5 comments:

Aka-chan said...

kau kene kawen cepat la cik lina. haha..

AZ said...

Tu la tuu. Lepas ni memang aku cari laki buat calon suami je lah. Huhu.

susudalambotol said...

kalau kita fikir negatif, negatiflah ia :)

AZ said...

Yep. Mind over matter. :)

Unknown said...

akak dulu pun pernah fikir macam yang kamu fikir...setiap kali bendera merah naik,tak sah kalau tak amik ubat penahan sakit dengan panadol...waktu keje dulu tak sah laa kalau tak cuti sehari sebab tu...sebelum kawin,siap akak cakap dengan abang akak...'macam mana kalau tini tak dapat beri abang zuriat'...abang akak jawab...'tu semua rezeki ALLAH.Jangan fikir bukan2..'So Azlina...Jangan fikir yang bukan2 k..Apa yang terjadi kita terima dengan hati yang redha sebab setiap apa yang telah ditaqdirkan mesti ada hikmahnya